ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מגבירים את הסיוע

הקואליציה הישראלית לטראומה פותחת מרכז חוסן באוקראינה

הקואליציה הישראלית לטראומה פותחת מרכז חוסן באודסה שבאוקראינה. מרכז החוסן שייחנך באודסה מצטרף למרכז החוסן בקייב ול-3 מרכזים נוספים המיועדים להיפתח בקרוב בחרקוב, טרנופיל וחמלניצקי

הקואליציה הישראלית לטראומה פותחת מרכז חוסן באוקראינה
הקרב על קייב צילום: Pixabay

ביום שישי, ייפתח באודסה מרכז חוסן חדש המוקם ביוזמת הקואליציה הישראלית לטראומה ובתמיכתה הנדיבה של מגבית הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. מרכז החוסן שייחנך באודסה מצטרף למרכז החוסן בקייב ול-3 מרכזים נוספים המיועדים להיפתח בקרוב בחרקוב, טרנופיל וחמלניצקי.

באירוע פתיחת המרכז ייקחו חלק מקס גולדנברג, ראש תחום הכשרות בינלאומיות בקואליציה ואלכס גרשנוב, מנהל פיתוח תוכן והדרכה בתוכניות הקואליציה באוקראינה.

הקואליציה הישראלית לטראומה מציעה שירותי חירום, שיקום והכשרה לקהילות במשבר ברחבי העולם. מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, פעלו ברחבי המדינה עשרות נשות ואנשי מקצוע, חברי הקואליציה הישראלית לטראומה, שהנחו את הצוותים המקומיים בהתמודדות עם השפעות המלחמה על האוכלוסייה האזרחית. מנחים ישראלים שהוכשרו על ידי הארגון אימנו עד היום יותר מ-4000 אנשי מקצוע אוקראינים בדרכי התערבות וטיפול במקרי טראומה, התמודדות עם אובדן, דרכי היידוע על אובדן, טיפול בילדים ועוד.

באוקראינה תוכניות הקואליציה מתבצעות בשיתוף רחב של משרדי ממשלה (משרד הרווחה, משרד הפנים, משרד הבריאות ונוספים), שלטון מקומי גם ברמת המחוזות ושל עיריות, מגוון יוזמות ועמותות אוקראיניות בשיתוף פעולה עם שגרירות ישראל באוקראינה ומשרד החוץ הישראלי.

הקואליציה הישראלית לטראומה הוקמה ב-2001 במטרה לסייע לרשויות, ארגונים, קהילות ופרטים להתמודד עם משבר בצורה המיטבית. הקואליציה מספקת ייעוץ וטיפול ישיר בטראומה, מכשירה מטפלים מקצועיים, מציעה שירותי חירום, מקימה ומנהלת 12 מרכזי חוסן ברחבי ישראל, ומשמשת מרכז ידע לאומי המספק מנהיגות, הכוונה ומשאבים לפני משבר, במהלכו ואחריו. כמרכז ידע ישראלי ועולמי בתחום המוכנות לחירום, פיתוח חוסן ומשאבי התמודדות עם משבר, הקואליציה פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם פעילים חברתיים, ארגונים, עסקים ורשויות מקומיות וממשלתיות. זאת, על מנת להטמיע בקרב אנשיהם מיומנויות פסיכו-סוציאליות לניהול מצבי חירום ולספק כלים לשימור עצמי ולמניעת שחיקה בקרב הצוותים.

טליה לבנון, מנכ"לית הקואליציה הישראלית לטראומה: "העזרה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לתת לאזרחים באוקראינה, היא לספק לגורמי המקצוע המקומיים את מירב הכלים והידע שיש ברשותנו בתחום הטיפול בטראומה על מרכיביה השונים. מרכז החוסן שאנחנו מקימים באודסה הוא צעד משמעותי נוסף לחיזוק מעטפת הסיוע שהקואליציה הישראלית לטראומה, בשיתוף משרדי הממשלה והגופים הרלוונטיים באוקראינה, מעניקה לאוכלוסייה האזרחית המתמודדת יום-יום עם נזקיה הנפשיים והפיזיים של המלחמה".

מקס גולדנברג, ראש תחום הכשרות בינלאומיות בקואליציה הישראלית לטראומה: "מרכז החוסן שנפתח השבוע באודסה מרחיב ומעמיק את הסיוע הניתן לאזרחים האוקראינים, אשר נאלצים להתמודד לא רק עם הנזקים הפיזיים של המלחמה האיומה אלא גם עם המחירים הנפשיים שילוו אותם כל חייהם. התפקיד שלנו הוא לתת לאנשי המקצוע באוקראינה – פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, אנשי רפואה וחינוך ועוד – את הכלים והידע להתמודדות עם חרדה וטראומה, על סמך הניסיון שצברנו בישראל ובשלל משברים ואירועי חירום ברחבי העולם. מרכז החוסן באודסה הוא המרכז החמישי שאנחנו מפעילים באוקראינה – הדבר מבטא את המחויבות העמוקה שלנו לרווחת אזרחי המדינה, החווים יום יום את נזקי המלחמה הקשה, על כל המשתמע מכך. נמשיך לפעול, בשיתוף פעולה מלא עם הצוותים המקומיים, כדי לתת לאזרחים באוקראינה את המענה המיטבי".

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד