כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חממה לבני תורה

"בוגרים שלנו הולכים לעבודה בהייטק עם כובע וחליפה"

אהרון ספראי הקים את מיזם ההייטק הראשון מסוגו לחרדים בישראל והוא מתהדר במצרך נדיר - קבלות מוכחות להצלחה • כעת הוא משתף אותנו כיצד הם שילבו למעלה מ-250 בוגרים בחברות הייטק מובילות ועל החזון אותו מימשו מתחילת הדרך: ליצור חממת הייטק לבני תורה, עם התאמה מלאה לצביון החרדי • ההרשמה למחזורים הקרובים בעיצומה

"בוגרים שלנו הולכים לעבודה בהייטק עם כובע וחליפה"
מנכ"ל JBH אהרון ספראי צילום: יח"צ

מהפכת ההייטק החרדי נמצאת בשיאה. מסגרות להכשרת בוגרי ישיבה למקצועות ההייטק קמות בזו אחר זו ואלפי חרדים מוצאים עצמם שולטים בנבכי תורת התכנות. בראיון עם מנכ"ל JBH (אברטק לשעבר - המכללה הראשונה ללימודי הייטק לחרדים) אהרון ספראי, בחרנו לחזור להתחלה, להיכן שהכל התחיל.

"בעברי עסקתי בתפקידים ניהוליים, אבל הרחק מעולמות ההייטק", משתף אותנו בפתח השיחה עמו. "הייתי מנהל הלשכה של רב העיר אלעד ולאחר מכן ניהלתי את הכולל המפורסם של הרב פכטר באלעד. כשהוצע לי לפתוח מכללה ללימודי הייטק עבור בני תורה, היססתי בהתחלה, אבל כן הבנתי את הצורך להתאים מסגרת לימוד לבני תורה שהחליטו לצאת ולפרנס את ביתם. בעבר חרדים נשואים נתקלו בקשיים שגרמו לרבים מהם לוותר על האפשרות להתפרנס בכבוד ממקצועות ההייטק. לאחר שקיבלתי הסכמה מרבנים מאוד חשובים, לקחתי את הפרויקט הזה על עצמי ויצאתי לדרך".

למידע נוסף אודות תוכנית ההייטק לבני תורה לחצו כאן>>>


אהרון ספראי עם ראש העירייה משה לאון • יח"צ

השיחה עם ספראי מסמלת אולי את כל פועלו - עניינית, תכליתית, ממוקדת מטרה ומלאת הערכה ללומדי התורה. "אצלנו מתקבלים אך ורק תלמידים שמקפידים לשמור על צביון חרדי", מדגיש. "זה כולל קוד לבוש חרדי וכמובן סדר לימוד בבוקר, אשר המשתתפים בו זוכים למלגה עד אלפיים שקלים. כמו כן, סטודנטים רבים מחזיקים ברשותם אך ורק מכשיר סלולרי כשר. זה משהו שאנו גאים בו".

איך משמרים את הצביון החרדי לאחר מכן, במקומות העבודה?

"אתה נוגע כאן בנקודה מאוד חשובה. חשוב לציין שההשמה היא נדבך מאוד חשוב בפעילות שלנו. אנחנו לא רק מכשירים את התלמידים למקצועות ההייטק אלא דואגים עבור כל אחד למצוא את המשרה המתאימה ביותר עבורו ולכן גם יותר מתאפשר לנו להתאים את התנאים של מקום העבודה לדרישות התלמיד. אבל חשוב גם לציין שחברות ההייטק ברובן הגדול מאוד מתחשבות בצרכים של המגזר החרדי, אם זה בישיבה בהפרדה והקפדה על כשרות וכמובן שישנה כיום הרבה גמישות בעניין של עבודה היברידית מהבית. הן מבינות את החשיבות שיש לכוח האדם החרדי ולכן גם מאוד באות לקראת העובדים החרדים". עוד מוסיף בנושא, "בנוסף לזה, מלכתחילה התלמידים שמגיעים ל-
JBH הם בני תורה איכותיים שיודעים לשמור על אורח חיים חרדי גם במקום העבודה שלהם. אני יכול לספר לך שאני מכיר מספר בוגרים שהולכים כל בוקר לעבודה עם כובע וחליפה ומאוד מעריכים אותם על כך שם. יש הרבה כבוד והערכה כלפי מי ששומר על העקרונות שלו".

בוגרי
JBH פזורים בכל רחבי הארץ, בחברות הייטק מהשורה הראשונה בישראל. ביניהן ניתן למנות את EMC, צ'ק־פוינט, מובילאיי והבנק האמריקאי סיטי וכן בסטארט־אפים מבטיחים כגון Sentinel One, Pagaya ו- Cisco.

איך אתם מוצאים מקומות עבודה עבור כל כך הרבה בוגרים?

"ככל שאנו גדלים והניסיון שלנו גדל, כך גם רמת הקשרים מול חברות ההייטק גדלה. בעולם ההייטק הרבה מהמשרות לא מגיעות דרך מודעות דרושים למיניהן אלא באמצעות בניית קשרים ענפים והיכרות עם עובדים מבפנים. מכיוון שברוך ה' יש למכללה שלנו למעלה ממאתיים וחמישים בוגרים במגוון חברות, הדרך לפתוח דלתות בעולמות ההייטק, נעשתה עבורנו קלה יותר, כיוון שהבוגרים שלנו פותחים דלתות עבור תלמידים נוספים של המכללה וכך נוצר לו מעגל תעסוקתי שרק הולך ומתרחב".

בקרוב יוצאים לדרך שני מחזורי לימוד נוספים, מחזור 15 בירושלים ומחזור 14 בבני ברק כשמקביל בסניף החדש בבית שמש נמצאים בעיצומם של לימודי המחזור הראשון. ספראי מציין כי אורכו של כל מחזור לימודים הוא כ-18 חודשים. "התלמידים אצלנו מתחילים מאפס ויוצאים עם ידע נרחב ומעשי בתחום התכנות ושולטים בשפת התכנות 'ג'אווה' וב'פול סטאק'. תחילה אנו מתמקדים בהשלמת בגרויות באנגלית ומתמטיקה, בהמשך לומדים התלמידים את יסודות התכנות, תוך שימת דגש על הפרקטיות המעשית הנדרשת לעולם התעסוקה ובסיום הם עוברים תקופת הכשרה בתוך חברות הייטק, המאפשרת להם לצבור את הניסיון הדרוש כדי להיקלט כעובדים מן המניין בתעשייה".

לדבריו, יתרון נוסף שמקנה ניסיון רב השנים של JBH הוא ברמת התוכנית שכוללת את הכלים הכי נחוצים ורלוונטיים בתחום ההייטק. "לאורך השנים רכשנו את המיומנויות והידע המדויקים הדרושים על מנת להכשיר עובדים לענף שכידוע עובר תמורות ושינויים רבים תוך כדי תנועה.

"לסיכום הדברים, מי שמגיע לכאן, מקבל את ההכשרה המקצועית ביותר, השמה איכותית, מלגות וכמובן - אווירה תורנית כמו שאין בשום מקום אחר", מפטיר לסיום.

למידע נוסף אודות תוכנית ההייטק לבני תורה השאירו פרטים>>>

jbh הייטק חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד