א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
קריאת חירום

עכשיו כבר אפשר לגלות: מה חיפשו הרבנים ברחוב יואל בירושלים?

כל הפרטים על הביקור הארוך שהתרחש זמן קצר לאחר נחיתתם בארץ • וגם הנוסח המלא שעליו הסכימו וחתמו הרבנים • הסיבה שמרן הגר"מ גרוס ביקש להחליף את סכיני הכסף

עכשיו כבר אפשר לגלות: מה חיפשו הרבנים ברחוב יואל בירושלים?
הרבנים בירושלים צילום: ועד הרבנים

הרבה השערות סבבו סביב ביקורם הארוך והמפתיע של גדולי הרבנים בלב ירושלים, היה זה יום שישי עמוס, עם נחיתתם בשדה התעופה בחזרתם משבתם יחד בבית הדין הגדול בצרפת, מיד למחרת טרחו והגיעו מרנן ורבנן הגאון האדיר רבי מרדכי גרוס שליט"א ומרן הגאון האדיר רבי שלמה ידידיה זעפראני שליט"א, לכינוס מיוחד בתוך ה"לב של עם ישראל", עכשיו נחשף מטרת הביקור.

כל הלבבות החסירו פעימה לראות את שני גדולי העולם צועדים פנימה לתוך הדירה הצנועה בה שוכנת "מחלקת התמיכות וההצלה" של "ועד הרבנים לעניני צדקה בארה"ק" ברח' יואל בלב ירושלים, העיניים מיד נישאו אל שורות הקלסרים, למקום זה כבר הגיעו גדולי הדור מהדור הקודם ויבחלט"א גדולי הדור הנוכחי.

מצילים את 714 משפחות החולים, נכתבים ונחתמים בספר חיים טובים >>>

רק הקלסרים התחלפו

הקירות הם אותם קירות, אבל שורות הקלסרים שבארונות הם חדשים, כל יום נוספים אליהם כמאה בקשות חדשות, בתוכם זעקות קורעות לב של מקרי הצלת חיים פשוטן כמשמען, וזו הסיבה שלכך התכנסו גדולי הדור כאן במקום קדוש זה – במחלקת התמיכות של ועד הרבנים - לדון בדיני נפשות, מהעושים להצלתם של 714 מקרי ההצלת חיים שהתקבצו ובאו לכאן מכל קצווי הארץ מהצפון ועד הדרום, אין עיר ואין שכונה בארץ שאין להם כבר כמה מקרים.

הרבנים עברו לבד בין שורות הקלסרים והוציאו קלסר אחר קלסר ושלפו מתוכם את בקשות התמיכה, "את המקרה הזה אני מכיר אישית" קורא מרן רבי מרדכי גרוס בראותו מקרה מצוקה בני ברקי שבאקראי נחשף לעניו הקדושות. "זה נכון" מפטיר הוא.

הרבנים עברו על טפסי הבקשות וביקשו לדעת מהם הקריטריונים לקבלת התמיכות, כיצד מנוהלת החלוקה, מתי מקימים קרן ופרטים רבים נוספים. הגבאים הציגו בפניהם את הדוחו"ת המפורטים, והרבנים הביעו התפעלות עצומה למראה הסדר המופתי והמוקפד בכספי ציבור.

במרכז הביקור עמדו הפניות הרבות לעזרה סביב הנושא הרפואי. כרגע מחכות בועד הרבנים 714(!) משפחות המתמודדות עם מחלה של אחד מבני המשפחה, שמשליכה קשות על שאר תחומי החיים, ובמיוחד בפן הכלכלי. "יש פה ים של צרות" – הגדיר אחד הנוכחים את הקלסרים העבים.

מצילים את 714 משפחות החולים, נכתבים ונחתמים בספר חיים טובים >>>

קריאת חירום

מדובר בבעיות רפואיות קשות ביותר של הורה או ילד, ולעיתים של יותר מבן משפחה אחד. החל מאונקולוגיות, מחלות נפש, מחלות כרוניות, ניתוחים דחופים ועוד הרבה צרות רח"ל, שמשבשות את החיים וסוחפות את כל המשפחה במעגל אימה. במקרים אלו, נוצר כמעט מיידית חור כלכלי בשל פגיעה ביכולת לפרנס והוצאות רפואיות גדולות, והמצוקה הכלכלית משליכה וגוררת קשיים נוספים. כך ל"ע עומדות המשפחות בסכנת קריסה של ממש.

הגר"ש זעפראני שליט"א והגר"מ גרוס שליט"א שעברו בעצמם על חלק מטפסי הבקשות והטפסים הרפואיים שצורפו אליהם, יצאו בקריאה נרגשת לכלל ישראל להציל את 714 המשפחות המתמודדות. הם הדגישו כי ברכתו ההיסטורית של מרן שר התורה זצוק"ל לתורמים לקרן והסירותי שרירה וקיימת והיא עובדת, ובנוסך חתמו על "שטר הגנה ושמירה" שיחולק לתורמי קרן "והסירותי מחלה מקרבך" בועד הרבנים, וחתמו על הנוסח:

"מי שתורם לקרן הזה לא יצטרך לא לרופאים ולא לרפואות ולא יכיר בדברים האלו, הכל איפכא יזכה לעשות שמחות בביתו ולרוות נחת מכל הצאצאים."

מצילים את 714 משפחות החולים, נכתבים ונחתמים בספר חיים טובים >>>

"החותך חיים לכל חי": סכיני כסף לחיים ארוכים ופרנסה בשפע

בצעד נדיר לקראת ראש השנה יקבלו תורמי "קרן והסירותי" בועד הרבנים, סכין ברכה מכסף, אשר התברכה מפיהם של מרנן הגר"מ גרוס שליט"א ומרן הגרש"י זערפאני שליט"א, מרן הגר"מ גרוס בירך את מקבלי הסיכנים ואמר בזה הלשון:

"'החותך חיים לכל חי' - מי שיקבל את זה, הקב"ה יתן לו חיים ארוכים, חיים טובים, ויזכה לפרנסה בשפע רב."

אנקדוטה מעניינת הייתה כשבתחילה הביאו לשולחן סכיני כסף בעלי להב משונן (עם שיניים), והגר"מ גרוס ביקש להחליפם לסכינים בעלי להב חד ללא שיניים, באמרו שהיא הסכין הנכונה שתהיה כלי מחזיק ברכה שעליה כתבו בספרים שהיא סגולה לחיים ארוכים ולשפע, ואכן בועד הרבנים מיהרו להחליף את הסכינים, ותורמי קרן והסירותי יקבלו את הסכין בעל הלב החד עם ברכתו של מרן מופת הדור רבי מרדכי גרוס לחיים ארוכים ושפע פרנסה.

מצילים את 714 משפחות החולים, נכתבים ונחתמים בספר חיים טובים >>>

 

ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד