כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
‏לאחר יותר משנה

ר"מ מצרים הגיע לטקס הפתיחה של ביהכנ"ס בקהיר

השלטונות במצרים סיימו את שיפוץ בית הכנסת אבן עזרא, היכן שנשמרה הגניזה הקהירית המפורסמת. רה"מ מצרים, הגיע בעצמו לטקס הפתיחה עם שר העתיקות והתיירות ומכובדים נוספים

ר"מ מצרים הגיע לטקס הפתיחה של ביהכנ"ס בקהיר
המכובדים בבית הכנסת צילום: משרד התיירות והעתיקות של מצרים

‏לאחר שנה וארבעה חודשים, השלטונות במצרים סיימו את שיפוץ בית הכנסת אבן עזרא בקהיר, מבתי הכנסת הקדומים במצרים ובעולם, היכן שנשמרה הגניזה הקהירית המפורסמת, כך דיווח רועי קייס בכאן חדשות. רה"מ מצרים, אל-מדבולי, הגיע בעצמו לטקס הפתיחה המחודשת של בית הכנסת עם שר העתיקות והתיירות, השר לפיתוח מקומי ומושל מחוז קהיר.

גורמים המעורים בנושא אמרו ל'כאן חדשות' כי נציגי הקהילה היהודית במצרים לא הוזמנו לאירוע הפתיחה שבו נכח כאמור ראש ממשלת מצרים אל-מדבולי.

השלטונות במצרים שיפצו את בית הכנסת העתיק אבן עזרא בקהיר מהקדומים בעולם, שקיים כ-1200 שנה, בבית הכנסת המדובר נשמרה הגניזה הקהירית המפורסמת שמשמשת עד היום כמקור עיקרי לכתיבת היסטוריה של יהודים במזרח. בשנה האחרונה הידרדר מצבו של המבנה.

ד"ר אוסמה טלעת, ראש מגזר העתיקות האסלאמיות, הקופטיות והיהדות במועצת העתיקות העליונה של מצרים, ציין בשנה שעברה כי המקום נקרא על שמו של עזרא הסופר, בתוכו נמצאו קבוצת מסמכים היסטוריים, ידועים. בתור "גניזה קהירית". והמקום פונה לכיוון ירושלים.

 

מצרים בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד