כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תרם מח עצם לילד

הרבנית שבישרה למשפחה על רצח בנה: "רגעים קשים של בכיות והלם"

החייל שנרצח היום בפיגוע הדריסה במחסום מכבים הוא חייל בודד, יליד אוקראינה. הוא תרם מח עצם לילד שלא הכיר לאחר שהתברר כי הוא מתאים לכך. בני המשפחה יחליטו בקרוב היכן לקבור את בנם, האם בישראל או בבית עלמין באוקראינה | אסון חוצה יבשות של חייל אמיץ אחד

הרבנית שבישרה למשפחה על רצח בנה: "רגעים קשים של בכיות והלם"
החייל מקסים מולצ'נוב הי"ד צילום: זק"א / באדיבות המשפחה

החייל מקסים מולצ'נוב הי"ד שנרצח היום (חמישים) בפיגוע הדריסה במחסום מכבים - הוא חייל בודד, יליד חרקוב שבאוקראינה, שעשה עלייה בשנים האחרונות והתגייס לצה"ל. מי שבישרה להוריו, תושבי חרקוב, על הבשורה הטראגית, היא הרבנית מרים מוסקוביץ, שליחת חב"ד בעיר.

"בעלי קיבל צלצול מהצבא על הפיגוע הקשה שאירע בישראל ונאמר לו כי הנרצח הוא תושב העיר שלנו, חייל בודד, בשם מקסים", מספרת הרבנית מוסקביץ בכאב. "בעלי, הרב משה, התבקש לקחת על עצמו את המשימה הקשה - ולהודיע על כך לבני המשפחה של הנרצח באופן מסודר, כלומר באמצעות מפגש פיזי".

הרבנית סיפרה כי בעלה הרב היה בדיוק באמצע סידור דחוף של לוויה ליהודי מהקהילה שהלך לעולמו. "הבנו שהפנייה מצה"ל דחופה והחלטנו שאני זו שאסע למשפחת הנרצח. לקחתי איתי עוד זוג מבית הכנסת, וגם תרופות, ונסענו ליעד. בדרך קיבלנו הדרכה מסודרת ומפורטת".

מקסים הי"ד.

עוד מתארת הרבנית: "לא היה קל למצוא את הבית. אחרי שאיתרנו את הכתובת, דפקנו בדלת. קשה לתאר את מה שהתרחש אחרי קבלת הבשורה על פיגוע הדריסה. היו רגעים קשים של בכיות והלם. האב הגיע מיד לאחר מכן וגם בני משפחה נוספים. היה קשה מאוד. בכינו ביחד איתם על האובדן הגדול".

בני המשפחה יחליטו בזמן הקרוב היכן לקבור את בנם, בתיאום עם צה"ל, האם בישראל, או בבית עלמין באוקראינה.

לאחר שנודע על פטירתו, התברר על צוואת החיים של מקסים מולצ'נוב הי"ד. במאי 2022, בעת גיוסו בבקו"ם, הצטרף מקסים מולצ'נוב הי"ד למאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עמותת עזר מציון. מספר חודשים אח"כ הוא קיבל טלפון מהמאגר לאחר שנמצא מתאים לתרומת מח עצם להצלת חייו של ילד בן 12.

מקסים נרתם, עבר את תהליך הבירור הסופי ובחודש דצמבר האחרון הגיע לבית אורנית של עזר מציון ותרם מח עצם למען ילד שלא הכיר.

חייו שנקטעו באכזריות ימשיכו להתקיים אצל הילד שחייו ניצלו הודות לתרומתו. מעזר מציון נמסר: "משתתפים בצערה הכבד של המשפחה ומאחלת החלמה לפצועים".

הרב משה אסמן, הרב הראשי לאוקראינה הגיב לרצח החייל ומסר: "קיבלתי בכאב רב את הידיעה על נפילתו של סמל מקסים מולצ'נוב הי"ד, חייל בודד שעלה לפני מספר שנים מאוקראינה כדי להלחם בשורות צה"ל. בשם הקהילה היהודית באוקראינה אני מבקש לשלוח תנחומים להוריו ולבני המשפחה היקרים. אני מתפלל להחלמתם המהירה של החיילים שנפצעו בפיגוע. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. שנשמע ונתבשר בשורות טובות".

שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורניצ'וק הגיב להירצחו של מקסים ואמר: "שגרירות אוקראינה בישראל מרכינה ראשה ושולחת תנחומים למשפחתו של החייל, יליד אוקראינה שעלה לישראל מתוך שליחות ואהבה למדינה. אנחנו כואבים את כאבה של המשפחה ומזדהים עם האובדן והכאב. מי יתן ושני העמים הישראלי והאוקראיני יהנו משלום ושלווה והכאב יפסיק להיות חלק מהחיים שלנו".

פיגוע דריסה מחסום מכבים מקסים מולצ'נוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד