כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הצדק יצא לאור

עיירה בארה"ב שילמה כ-600,000 דולר לאחר שהפלתה חרדים

העיירה ג'קסון בניו ג'רזי השתמשה בחוקים מקומיים כדי להגביל את אורח חייהם של חרדים. לאחר שהוגשה תביעה, העיירה תשלם 600,000 דולר בגין אפליה. העיירה אסרה על הקמת עירוב, כולל הגבלות על בניית סוכות

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

עיירה בארה"ב תשלם 575,000 דולר לאחר שהואשמה בשימוש בחוקים מקומיים כדי להפלות יהודים חרדים. העיירה ג'קסון בניו ג'רזי הגיעה להסדר על תביעת אפליה שהוגשה נגד העיירה בשל הגבלות על שימוש בקרקע.

התביעה, שהוגשה ב-2021 על ידי חטיבת זכויות האזרח של ניו ג'רזי, טענה שהעיירה אימצה סמכויות מפלות לתכנון קרקעות ב-2017, שאסרו על הקמת ישיבות. "אימוץ הסמכויות הללו", נכתב בתביעה, "אסרה למעשה על הקמת עירוב, כולל הגבלות על בניית סוכות".

על פי התביעה, פקידים ועובדים בעיר ג'קסון עסקו בהפליה בנוגע לבתים של חרדים, והתמקדו באופן סלקטיבי בתפילות בבתי כנסת, ובאירועים קהילתיים. בתביעה נאמר כי שיטות אלה מפרות את החוק נגד אפליה של ניו ג'רזי.

בית המשפט חייב את העיירה לבטל את הצעדים שנקבעו נגד חרדים, ולאמץ מדיניות ונהלים חדשים המגינים על חופש הדת. עיירת ג'קסון תידרש גם להקים ועדה רב-תרבותית המורכבת מתושבים, שתתכנס מדי רבעון כדי להילחם באפליה ופקידים מקומיים יעברו הכשרה נגד אפליה. על פי תנאי ההסדר, פקידים מקומיים יידרשו להודיע למדינה על כל החלטה או תקנה שישפיעו על שימוש בקרקעות באזור חרדי.

התובע הכללי של ניו ג'רזי, מתיו פלטקין, אמר: "אנו מחויבים בתוקף לחסל את האפליה ברחבי המדינה שלנו, ואנו מצפים מהמנהיגים המקומיים לציית לחוקים החזקים שלנו נגד אפליה. ההסדר שהוכרז היום הוא עדות רבת עוצמה למחויבות שלנו להגן על זכותם של התושבים לחופש דת".

ארצות הברית אנטישמיות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד