כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בצל המלחמה המתמשכת

נשיא אוקראינה: "באם הבחירות יתקיימו במועדן אתמודד לקדנציה נוספת"

בניגוד להצהרותיו בעבר, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הצהיר על כוונתו להתמודד לקדנציה נוספת בתפקיד, במידה והבחירות לנשיאות יוכלו להיערך במועדן המתוכנן במהלך 2024. בהתאם למצב החירום שהופעל במדינה מאז פרוץ המלחמה מול רוסיה ב-2022 הדבר מאפשר את ביטול הבחירות

נשיא אוקראינה: "באם הבחירות יתקיימו במועדן אתמודד לקדנציה נוספת"
הנשיא זלנסקי עם המפקדים צילום: דוברות הנשיא

בצל המלחמה המתמשכת, נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי הודיע כי באם הבחירות לנשיאות המדינה יוכלו להתקיים במועדן במאי 2024 הוא יתמודד לכהונה נוספת בתפקיד, תוך שהבהיר כי לעת עתה במצב הנוכחי בו אוקראינה נתונה במלחמה עם רוסיה, נראה כי לא ניתן יהיה לקיים את בחירות במועדן.

בראיון ל'פאבדה' האוקראיני ולכלי תקשורת נוספים אמר הנשיא זלנסקי, כי "אם הבחירות יתקיימו במהלך 2024 אין ספק שאתמודד שוב על התפקיד", תוך שהבהיר, כי "מבחינה חוקית, אין לנו את היכולת לקיים עכשיו בחירות. אני בטוח שהדמוקרטיה העולמית תתמוך בנו. גם אם המלחמה תמשיך, אני בחיים לא אעזוב את המדינה שלי".

במענה לשאלה, האם הוא לא מפחד מהאפשרות שיפסיד בבחירות, אמר הנשיא זלנסקי, כי הוא "לא מפחד מכלום. אני רוצה שהכל יתנהל בשקיפות ובאופן חוקי, ולא רוצה לפספס אף קול", תוך ציין כי נדרשים פעולות רבות בכדי להבטיח בחירות הוגנות. "חייבים להקים תשתית שתאפשר לכולם להצביע. אסור שאף אחד יאבד את האפשרות להשמיע את קולו", הוסיף הנשיא זלנסקי בהתייחס לכך שצריך יהיה לאפשר גם לפליטים האוקראינים לממש את זכות בחירתם.

הנשיא זלנסקי נבחר לתפקידו ב-2019 ולאחר מערכת בחירות סוערת, הצהרת כוונותיו הנוכחיות של זלנסקי מגיעות לאחר שבעבר הצהיר כי איננו מתכוון להתמודד לכהונה נוספת על נשיאות אוקראינה. ראוי לציין, כי בהתאם למצב החירום שהופעל במדינה מאז פרוץ המלחמה מול רוסיה ב-2022 הדבר מאפשר את ביטול הבחירות.

עם זאת חשוב לציין, כי לאורך המלחמה ובמהלך סקרים שנערכו לבחינת דעת הקהל בנוגע להתנהלותו של זלנסקי, זכה האחרון למעל 80% תמיכה, מה שכמעט מבטיח את המשך כהונתו, במידה ואכן יתאפשר לערוך את הבחירות במועדן.

ולודימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד