י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הותר לפרסום: מחבלים תכננו להתנקש בליברמן

השב"כ חשף חוליה שתכננה לתקוף את שיירת שר החוץ אביגדור ליברמן, בדרכה לביתו בנוקדים, באמצעות טיל

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

הותר לפרסום, כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי צה"ל ומשטרת ישראל, נחשפה בשבועות האחרונים, חולייה צבאית של חמאס, שחבריה, תושבי האזור הכפרי של בית לחם, תכננו לבצע פיגוע נגדשר החוץ אביגדור ליברמן.

לצורך זה פעלו חברי החוליה לרכישת RPG כדי לפגוע ברכב בו נוסע השר.

בחקירת העצורים בשירות הביטחון הכללי עלה, כי בראש החוליה עמד אבראהים סלים מחמוד זיר, כבן 37, פעיל חמאס בכיר מהכפר חרמלה/בית לחם, אשר ריצה בעבר תקופות מאסר בגין פעילות צבאית וארגונית בחמאס.

במהלך מבצע "צוק איתן" החל אבראהים לגבש תכנית למימוש פיגוע נגד שיירת שר החוץ, אביגדור ליברמן, וזאת, תוך כוונה שפיגוע זה יעביר מסר למדינת ישראל ויביא להפסקת המלחמה בעזה.

לצורך מימוש הפיגוע גייס אבראהים את אחיו, זיאד סלים מחמוד זיר, בן 35 ואת עדנאן אמין מחמוד צביח, כבן 31, פעיל חמאס, שניהם תושבי חרמלה, כלואים לשעבר. בחקירתם הודו השניים כי גויסו לחוליה, והסכימו לסייע במימוש פיגוע כנגד אישיות ישראלית בכירה.

בנוסף, פנה ראש החוליה ליוסף אבראהים יוסף אלשיח', כבן 50, תושב מראח רבאח/בית לחם, פעיל חמאס המוכר בעברו הצבאי, ובסיוע שנתן בעבר לראש החמאס הצבאי בבית לחם, עלי עלאן (הרוג, היה מעורב בפיגוע התאבדות ונהרג בהתקלות עם כוח צה"ל) בתקופה שהיה מבוקש. ראש החוליה ביקש מיוסף לסייע לו להשיג RPG.

במסגרת החקירה עלה כי חברי החוליה אספו מודיעין מקדים על שיירת השר. בימים האחרונים הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד המעורבים בעבירות של קשירת קשר לגרימת מוות בכוונה וקשירת קשר לסחר באמל"ח.

יצוין, כי בעקבות החקירות של חברי החוליה נחשפה פעילות טרור נוספת ונפרדת, אשר הצביעה על כוונות של פעילי חמאס צבאיים, לבצע פיגוע ירי ודריסה נגד מתיישבים וכוחות צבא באזור גוש עציון. גם כוונות אלה סוכלו לאור מעצר חברי החוליה.

כוונות פיגוע אלה מצטרפות למגמת עליה מדאיגה בפעילות חמאס לשיקום תשתיותיה ביהודה ושומרון מאז חטיפת הנערים בגוש עציון. כמו כן התנועה ממשיכה להסית באתריה הרשמיים וללבות את האלימות בירושלים וסביבתה.
אביגדור ליברמן חוליה התנקשות חמאס פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד