ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

הראב"ד: "הטבח - בגלל זלזול בכבוד בתי הכנסת"

ראב"ד 'העדה' הגר"מ שטרנבוך, נשא דברים בעצרת לזכר הרוגי הטבח • אמר: "הצליחו לרצוח בבית כנסת כי אנו מזלזלים בקדושתו"

הגר"מ שטרנבוך בעצרת
הגר"מ שטרנבוך בעצרת

"המרצחים הצליחו להיכנס לבית הכנסת משום שאין שומרים על כבודו", כך אמר ראב"ד ה'עדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך בעצרת לזכר קדושי טבח הר נוף.

רבים מתושבי שכונת הר נוף השתתפו בתפילת יום כיפור קטן בבית המדרש המרכזי הגר"א בראשות ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך.

בעצרת השתתפו רבני ואדמור"י שכונת הר נוף, ביניהם: האדמו"ר מבוסטון, רבי יאיר ברונר – מרבני שכונת הר נוף, רבי יהודה ברייטקוף רב קהילת חסדי נפתלי, רבי ברוך הורוויץ ר"י דבר ירושלים, רבי יוסף אשר נוימן רב קהילת שארית יוסף אשר, רבי צבי קושלבסקי ר"י היכל התורה, רבי מרדכי שלמה שטיינמץ אבדק"ק ויז'ניץ הר נוף, רבי אברהם שרמן, רבי אשר שטרנבוך רו"כ הגר"א, ועוד.

לפני התיבה בתפילת יום כיפור קטן עבר בנו של הראב"ד, הגאון רבי חיים עוזר שטרנבוךשהשתתף במנין עם הנספים וניצל מהטבח. כך גם אחד הקדוש הרב קלמן לווין הי"ד, נהג להתפלל ותיקין במניינו של הגר"מ שטרנבוך. וכך נהג גם בבוקר הטבח.

לאחר התפילה נשא הגר"מ שטרנבוך דברים והגר"מ קרא להתרחק ממחלוקת, עוד הוסיךף כי בשל נישואי תערובת "השכינה הקדושה פורשת מאיתנו", ועל כן יש להכריז ש"הגרות שלהם אינה תעודת יהדות כלל", כך גם, "בלא שמירת שמיטה כראוי אנו מאבדים את השמירה המיוחדת ששומר הקב"ה את ארץ ישראל", ובהקשר זה הזכיר כי "יש לדעת שהיתר המכירה היא הבל הבלים, שמוכרים גם בזכייה מכל הקיבוצים, וזהו חילול ה', ולעג וקלס מהתורה הקדושה, ומסיר את השכינה והשגחתו יתברך שמו, וכבר ביקש ממני הגה"ק מסטייפלא הגאון הצדיק רבי ישראל יעקב קניבסקי זצ"ל לפעול בחריפות נגד ההיתר בשמיטה שכביכול שמירת שמיטה בזמנינו אינה אלא
חומרא בלבד". כך גם הזכיר כי "הזלזול בשמירה על הר הבית והמקדש - מגרש את השכינה מאתנו",

עוד הוסיף כי, שמע בשם האמרי אמת שהנאצים לא הצליחו לפגוע ביהדות ספרד שכן הינם שומרים על כבוד בית הכנסת: "מי יודע אולי הקב"ה זימן את הרציחות בתוך בית הכנסת היות שאנחנו לא שומרים את קדושת בית הכנסת כראוי".
טבח הר נוף שמיטה הר הבית בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד