ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

גפני: הסיעות החרדיות יצביעו נגד חוק הלאום

חה"כ משה גפני הודיע הבוקר כי בהצבעה ביום ראשון הקרוב על 'חוק הלאום' - חברי הכנסת החרדים יצביעו נגד • חוק הלאום קובע שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי • גפני: "החוק מעביר את הדיון על אופי המדינה והערכים היהודיים, לבית המשפט. אנחנו מתנגדים לכך" • החוק יזכה לתמיכת הממשלה לאחר פשרה שהציע נתניהו

גפני, פלאש90
גפני, פלאש90

ח"כ משה גפני הודיע הבוקר (ו') שהסיעות החרדיות יתנגדו לחוק הלאום שיעלה ביום ראשון בממשלה. חוק הלאום קובע שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. גפני: "החוק מעביר את הדיון אודות אופייה של המדינה - לבית המשפט. הערכים היהודיים של מדינת העם היהודי יוצאים מהכנסת, לפי חוק היסוד, ועוברים להכרעת בית המשפט".

גפני הוסיף: "לפלא הוא בעיניי שדווקא חברי הכנסת שמביאים חוקים להגביל את סמכות בית המשפט, מביאים חוק יסוד כזה שנותן סמכות כה רחבה בנושאים הכי מהותיים לאופייה של המדינה - לידי בית המשפט".

מוקדם יותר השבוע הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יביא את חוק הלאום לדיון במליאת הממשלה ביום ראשון הקרוב. נתניהו הסביר ואמר: "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. זהו נושא עקרוני וחשוב לעתידו של העם היהודי במדינת ישראל".

ההצעה של נתניהו בא למנוע שברים בקואליציה. הצעת חוק הלאום שחולל את סערת המשבר הקואליציוני היא של חברי הכנסת איילת שקד ויריב לוין, ביום ראשון התערב ראש הממשלה בנימין נתניהו, והגיע עם טיוטה של הצעת חוק בניסוחו כחוק הלאום והיא מהווה גרסה מרוככת במעט מיתר ההצעות.

הצעת הפשרה של נתניהו, בדומה להצעות האחרות, אינה מזכירה בפירוש כי למיעוטים בישראל יינתן שוויון זכויות מלא, אך נכתב בה כי "המדינה תפעל לאפשר לכל תושב ישראל, ללא הבדל דת, גזע או לאום לפעול לשימור תרבותו, מורשתו, שפתו וזהותו".

בהצעת נתניהו גם לא מופיע הסעיף המגדיר כי עברית היא השפה הרשמית במדינה, בזמן שלערבית יינתן מעמד מיוחד. בנוסף, נמחק הסעיף הקובע כי המדינה תפעל ליישוב יהודים בתחומיה.

על פי פשרת נתניהו המסתמנת, הממשלה תתמוך בהצעות של הח"כים אלקין, שקד ולוין בקריאה טרומית בשבוע הקרוב, בתנאי שהם יתחייבו ולא יקדמו את החוק לפני שיתקנו את הנוסח החוק. כך שהנוסח של נתניהו יהיה זה שיעבור בכנסת בקריאה שלישית.

הפשרה שהביא נתניהו היא מכה לשרת המשפטים ציפי לבני, שהצעת החוק למעשה מאושרת מעל לראשה, וחרף התנגדותה הנחרצת.
גפני חבר כנסת יהדות התורה חוק הלאום נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד