כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
צפו בתיעוד

במעמד עוצמתי ומרגש: רמי גרינברג חנך אגף חדש לת"ת שארית ישראל

המנהל הרב פישר פתח את המעמד בהתרגשות: "אני פה מנהל 33 שנה, היו איזה ארבעה ראשי ערים שהבטיחו והבטיחו והבטיחו אבל אף אחד לא קיים. ובא רמי גרינברג ראש העיר היקר - הבטיח וקיים והנה אנחנו בבנין האגף החדש"

במעמד עוצמתי ומרגש: רמי גרינברג חנך אגף חדש לת"ת שארית ישראל
חנוכת האגך בת"ת שארית ישראל בפ"ת צילום: חיים גרוסמן

במעמד מרגש ורב רושם חנך השבוע ראש העיר רמי גרינברג את האגף החדש והגדול בתלמוד תורה 'שארית ישראל', בהשתתפות מאות התלמידים, חלק מההורים, הנהלת המוסד והנהלת החינוך העצמאי.

מנהל הת"ת הרב יוסף פישר פתח את הטקס כאשר התרגשות רבה ניכרת בקולו,: "אני מודה לראש העיר רמי גרינברג על הבנין החדש שהקמת בשבילנו. אני רוצה להגיד לכם – אני כבר פה מנהל 33 שנה, היו איזה ארבעה ראשי ערים שהבטיחו והבטיחו והבטיחו אבל אף אחד לא קיים. ומה? רמי גרינברג ראש העיר היקר, הבטיח, קיים, והנה אנחנו עומדים פה עם מבנה חדש וגדול לת"ת הוותיק, עם הרבה מאוד תלמידים".

מאות התלמידים, וחלק מההורים שנכחו במקום, מחאו כפיים במשך דקות ארוכות לראש העיר רמי גרינברג – לאחר דבריו המרגשים של מנהל הת"ת.

לאחר מכן נשא דברים מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין ששיבח גם הוא רבות את פעלו של ראש העיר רמי גרינברג עבור הת"ת ועבור מוסדות החינוך העצמאי בכל חלקי העיר: "מכובדי ראש העיר המנצח על המלאכה, שאין לנו הרבה ישיבות עבודה – אני אומר את האמת, בגלל שהוא לא צריך כי הוא עובד ופועל מיוזמתו. אבל אנחנו כן נפגשים הרבה מאוד, וזה פשוט מאוד מדוע: הנחות אבן פינה וחנוכות הבית ושוב הנחות אבן פינה ושוב חנוכות הבית. זה קצב הפגישות שלנו.

"והיום אנחנו חונכים תלמוד תורה שהוא מהמוסדות הוותיקים בחינוך העצמאי – כמאה שנה שנות חינוך פה בפתח תקווה אם המושבות. מדובר במוסד מהוותיקים ביותר לא רק בחינוך העצמאי אלא ביהדות החרדית בכלל עוד מהתקופה שהחזון איש עמד מאחורי הבית ספר הזה. אז באמת זה יום גדול מאוד".

ראש העיר רמי גרינברג אמר כי ההשקעה במערכת החינוך הוא אחד הדברים החשובים ביותר כי שם אנו בונים את דור העתיד שלנו ונותנים להם את הכלים הנכונים להתפתח בצורה הנכונה. ובפרט כשמדובר בשארית ישראל ובשאר תלמודי התורה, שמעניקים לתלמידים את הכלים ללימוד התורה ואת החיבור לקב"ה שזהו הבסיס החזק ביותר לקיום העם היהודי והעולם כולו.

וכמו שנאמר פה – מדובר בת"ת וותיק בן מאה שנים שהעמיד דורות על דורות של תלמידי חכמים שמקדשים שם שמים בפתח תקווה ובכל הארץ, זו באמת גאווה גדולה לעיר פתח תקווה, ויש לנו את הזכות הגדולה להיות שותפים לכל מה שקורה כאן, בטח כשמדובר בלתת בינוי איכותי וטוב כדי לאפשר את המשך העמדת הדורות הבאים לא רק בתוכן אלא גם בעניינים הגשמיים. אני בטוח שהמוסד ילך ויתעצם בעקבות ההתרחבות, וזו זכות עבורנו.

לסיום הודה ראש העיר לערן חג'ג שמרכז מטעמו את כל הטיפול במסגרות החינוכיות של המגזר החרדי ומוסדות המוכש"ר והפטור, וכן לצוות שבונה במשך שנים את העיר וגם בנה את האגף החדש.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד