כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"יהודי לחלוטין"

מזכיר ההגנה מתגאה ביהדותו ושומר כשרות

גרנט שאפס הפך למזכיר ההגנה היהודי הראשון מזה כמעט 30 שנה בבריטניה. היהודי האחרון שכיהן בתפקיד היה מלקולם ריפקינד ב-1995. שאפס, אמר בראיון ב-2010 שהוא "יהודי לחלוטין"

מזכיר ההגנה מתגאה ביהדותו ושומר כשרות
גרנט שאפס בביקורו באוקראינה צילום: טוויטר

גרנט שאפס בן 54 מונה לשר ההגנה של בריטניה לאחר שבן וואלאס הגיש רשמית את התפטרותו. וואלאס הודיע ​​בחודש שעבר כי יתפטר מהתפקיד הבכיר בשינוי הבא, ובכך הסתיימו ארבע שנותיו בתפקיד.

במכתב לראש הממשלה רישי סונק, כתב וואלאס: "משרד ההגנה חזר בדרך להיות שוב ברמה עולמית עם אנשים ברמה עולמית. בריטניה זוכה לכבוד ברחבי העולם בזכות הכוחות המזוינים שלנו והכבוד הזה רק גדל יותר מאז המלחמה באוקראינה. אני יודע שאתה מסכים איתי שאסור לנו לחזור לימים שבהם ההגנה נתפסה כהוצאה לפי שיקול דעת על ידי הממשלה וחיסכון הושג על ידי החלשה".

וואלאס, שנחשב לאחד משרי הממשלה הפופולריים יותר בקרב חברי הממשלה, נתפס בעבר כמועמד פוטנציאלי למנהיג המפלגה.

הוא החליט לא להתמודד על ההנהגה בשנה שעברה למרות היותו מוביל במירוץ להחליף את בוריס ג'ונסון. ראש הממשלה לשעבר שיבח את שר ההגנה היוצא ותמך בשאפס כיורש.

ג'ונסון פרסם בטוויטר: "עצוב לראות את עזיבתו של חברי בן וואלאס. שר הגנה משובח שקיבל כל כך הרבה שבחי במיוחד על אוקראינה. גרנט שאפס הוא בחירה מצוינת לרשת אותו".

שאפס הוא שר ההגנה היהודי הראשון מזה כמעט שלושה עשורים אחרי סר מלקולם ריפקינד, חבר פרלמנט סקוטי שמשפחתו היגרה מליטא בשנות ה-90.

הוא אמר ש"היה לו כבוד" להיות שר ההגנה כשהוא שיבח את וואלאס בתפקיד.

שאפס, אמר בראיון ב-2010 שהוא "יהודי לחלוטין" ואמר: "אני לא אוכל חזיר, אנחנו קונים רק בשר כשר ואנחנו לא מערבבים בשר וחלב. אני אוהב להיות יהודי ואני התחתנו עם ביהודייה. זה כמו דרך חיים וזה טוב להיות מסוגלים להחדיר קצת מהתחושה הזו בילדים שלך".

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד