ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
התגובות במערכת הפוליטית

הכאוס בת"א: נתניהו והשרים ידונו בצעדי גירוש המתפרעים

ראש הממשלה נתניהו יכנס מחר צוות שרים מיוחד לדון בנקיטת אמצעים נגד המסתננים לרבות צעדי גירוש. בתוך כך, במערכת הפוליטית הגיבו למהומות הקשות של האריתראים בתל אביב. בקואליציה תקפו את בג"ץ ובאופוזיציה את הממשלה. חה"כ מהליכוד: "שופטי בג"ץ מסכנים את קיומה של מדינת ישראל"

הכאוס בת"א: נתניהו והשרים ידונו בצעדי גירוש המתפרעים
מהומות האריתראים בתל אביב צילום: פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט בעקבות התפרעויות החמורות בתל אביב, לכנס צוות שרים מיוחד לבחון נקיטת אמצעים נגד המסתננים הלא חוקיים שהשתתפו בהפרות הסדר, לרבות צעדי גירוש. צוות השרים יתכנס מחר במשרד ראש הממשלה בירושלים.

בתוך כך, במערכת הפוליטית הגיבו למהומות הקשות של האריתראים בתל אביב. חברי קואליציה קראו לגרש את המתפרעים וחלקם את שופטי בג"ץ - וטענו כי הם האשמים באירועים הקשים בתל אביב. מנגד, באופוזיציה תקפו את הממשלה.

השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה למהומות: "אני שולח איחולי החלמה לשוטרים שנפצעו, ומגבה את השוטרים שהותקפו באבנים ואלות ונאלצו להגן על עצמם בירי חי. לשוטרים הזכות המלאה להגן על עצמם מפני המתפרעים".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר: "ישראל היא מדינת חוק. מי שמתפרע ברחובות, משחית חנויות ומרים יד על שוטרים - חייב להיענש בחומרה ולהיות מגורש לאלתר. כל מי ששוהה כאן חייב לכבד את החוקים שלנו".

חה"כ בועז ביסמוט (הליכוד) כתב: "שופטי בג"ץ מסכנים את קיומה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. פסילת חוקי הכנסת שנועדו להרחיק מפה מסתננים, נעשו בניגוד לחוק ובקוצר רואי משווע של שופטי בג"ץ. היום טעמנו שוב כיצד זה מתפוצץ לנו בפנים".

חה"כ טלי גוטליב כתבה: "מי משופטי בג"ץ שהתירו לאריתראים להתגורר בת״א חשב היום שהוא טעה, שלאפשר לאריתראים להשתלט על דרום ת״א ולהטיל אימה על התושבים היתה טעות פטאלית. לא אתפלא אם זה לא הטריד אף שופט ברחביה בה אין אריתראים".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב: "ממשלת הימין על מלא הבטיחה שתטפל במשבר ההגירה. כרגיל אצלם המצב רק החמיר והכאוס משתולל. אנחנו טיפלנו בזה בשקט, בלי הצהרות גדולות, מתוך הכרה במורכבות הנושא. הממשלה הזו לא מתפקדת. אחרי שהיא תלך נחזיר לשולחן את מתווה האו״ם שנתניהו קיבל ואז ביטל בגלל לחץ ה'בייס'".

לפיד טען: "זה יוציא מדרום תל אביב את מרבית מהגרי העבודה אשר להם לא נשקפת סכנת חיים".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ כתב: "מה שקרה היום ברחובות תל אביב - אינו מחאה לגיטימית, אלא אלימות קשה. יש למצות את הדין עם הפורעים, להשיב את הסדר, ולהפיק לקחים מהאירוע האחרון ומהפגיעה הכוללת במשילות תחת הממשלה הנוכחית. כל זאת, ללא קשר לצורך לגבש מדיניות שתטפל בבעיית מבקשי המקלט, לטווח הארוך".

מהומות האריתראים בתל אביב תל אביב בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד