כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ניסיון דקירה בהר הזיתים: 2 נפצעו קל

קבוצת צעירים ערבים תקפו יהודים בדרכם ל'בית אורות' באמצעות קרשי מסמרים • 2 נפצעו קל ונזקקו לטיפול רפואי

ניסיון דקירה בהר הזיתים: 2 נפצעו קל
פלאש 90

ניסיון דקירה במהלך השבת באזור הר הזיתים במזרח ירושלים.

בליל שבת נעשה ניסיון בישיבת 'בית אורות' בא-טור בירושלים. האירוע אירע מחוץ לישיבה באזור הר הזיתים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי ופינו לבית החולים שערי צדק 2 נפגעים באורח קל, בהם: צעיר כבן 24 עם חתך קל בגב במצב קל, וצעיר כבן 21 עם חבלות יבשות בראש.

האירוע התחרש סמוך להר הזיתים והפצועים הגיעו עצמאית לישיבה.

חובש בכיר במד"א קובי תמם שהגיע למקום וטיפל בנפגעים סיפר "הוזעקנו לישיבה שם ישבו שני צעירים שהיו מבוהלים ונסערים, הם סיפרו לנו שהם היו בסמוך להר הזיתים כשתקפו אותם בקרשים עם מסמרים וזרקו עליהם אבנים".

"יחד עם פאראמדיק כונן של מד"א שהגיע למקום טיפלנו בנפגעים כאשר אחד מהם, צעיר כבן 24 נפגע באורח בינוני בגבו מקרש עם מסמר והפצוע השני, צעיר כבן 21 נפגע קלות בראשו מאבן שנזרקה עליו. שני הפצועים היו בהכרה מלאה ופונו באמבולנס מד"א לבי"ח שערי צדק".

מבית החולים שעיר צדק נמסר כי שני פצועים באורח קל פונו אל בית החולים, ובמהלך השבת אחד מהם שוחרר.

מתחקור ראשוני עולה כי קבוצה של כ-7 יהודים שהייתה בדרכה לבית אורות הותקפו על ידי קבוצת צעירים ערבים והתפתחה קטטה בין הצדדים.

כוח לוחמי מג״ב שהגיע למקום פיזר את הערבים וליווה את היהודים לבית אורות, שם התברר כי שניים נפגעו קל וכאמור פונו ע״י מד״א לטיפול רפואי. נפתחה חקירה.

לטענת נציגי השכונה, רפ"ק סער שמפקד על הר הזיתים, שוחח עימם בבוקר יום שישי ואסר עליהם יציאה לכותל המערבי ולשכניהם במתחם הסמוך (החושן) שבהר הזיתים.

במשטרה אמרו בערב שבת ל'בחדרי חרדים' כי אין כל מניעה לצעוד באופן פרטני. "מה שהם ביקשו זה לקיים תהלוכה מאורגנת ולזה ישנם כללים".

כך גם מחבלים השליכו במהלך השבת מטען חבלה מאולתר ובקבוקי תבערה, יידו אבנים וירו זיקוקים באזור ירושלים, יהודה ושומרון ומקומות נוספים. באחד המקרים נגרם נזק לרכב שנסע בכביש החוף סמוך לג'סר א-זרקא.

כתובת נגד יהודים רוססה לפנות בוקר בחוף קרית חיים ונעשה ניסיון להצית את סוכת המציל ומחסן הצמוד לסוכה אחרת. המשטרה פתחה בחקירה.

כתובות עם המילה "דאעש" רוססו לפנות בוקר באנדרטת "בשביל הבנים" המנציחה את הנופלים בני העדה הדרוזית, במצפור הטייסים, באתר קרן הכרמל ובדרך נוף כרמל. המשטרה פתחה בחקירה.
טרור ירושלים חמאס הר הזיתים סכין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד