י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ארגון דאעש בסרטון חדש: "אובמה משקר"

ארגון דאעש פרסם סרטון נוסף בהשתתפות השבוי הבריטי ג'ון קנטלי: "הושארנו שם כדי למות בידי המדינות שלנו, שבגדו בנו"

ארגון דאעש בסרטון חדש: "אובמה משקר"

בכירים בשבדיה ובגרמניה דיווחו כי מאות מאזרחיהם הצטרפו לשורות ארגון "המדינה האיסלאמית" בעיראק ובסוריה. שר הפנים הגרמני תומס דה מייזיר אמר כי "אנחנו מעריכים כי 550 מאזרחינו כבר הצטרפו לדאעש, בעוד שלפני כמה ימים היו שם רק כ-450". במקביל אמר ראש המודיעין השבדי אנדרס ת'ורנברג כי כ-300 מאזרחי מדינתו עזבו אותה והצטרפו גם הם, ככל הנראה, לארגון. "אנחנו יודעים על כמאה מקרים בוודאות, וחושדים בעוד מאות אחרים ומניחים שישנם מקרים שלא דווחו", אמר ת'ורנברג.

תוך כך, ארגון המדינה האיסלאמית - דאעש פרסם ביום שישי סרטון נוסף בהשתתפות השבוי הבריטי ג'ון קנטלי, כחלק מסדרה, שבה לדבריו ינסה להציג את המניפולציה של התקשורת המערבית.

בסרטון האחרון הפנה השבוי אצבע מאשימה כלפי נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון. "הושארנו שם כדי למות בידי המדינות שלנו, שבגדו בנו", האשים קנטלי. על אובמה אמר קנטלי: "ראיתי את הנאום שלו כשהוא הודיע על פתיחת המתקפה נגד דאעש. נדהמתי מכך שהוא ציין את שמותיהם של ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף. ואז הבנו שהפוליטיקאים מנצלים אותנו. אובמה וקמרון מרגישים מזועזעים כשיוצאות הידיעות על ההוצאות להורג, אבל הם יודעים את זה כבר במשך חודשים. הם משקרים לציבור".

גורם בכיר בטורקיה אמר כי חיילים טורקים מאמנים את כוחות הפשמרגה הכורדיים בצפון עיראק, ויעניקו סיוע דומה ליחידה צבאית חדשה בבגדד, כחלק מהמאבק נגד דאעש. "טורקיה כבר החלה לאמן את כוחות הפשמרגה בצפון עיראק, והסכמנו לאמן את המשמר הלאומי ולסייע לו", אמר הגורם.

שישה חיילים קנדים משוחררים יצטרפו לכוחות הכורדים במלחמתם נגד דאעש. כך דיווחה רשת CBC הקנדית. על פי הדיווח, החיילים, שחלקם שירתו בעבר באפגניסטן, הקימו קבוצה שנקראת "משלחת הכוחות הצפון אמריקנים הראשונה". החלטתם להצטרף ללחימה מגיעה על רקע המתקפה שביצע צעיר קיצוני שהתאסלם על אזור הפרלמנט באטווה. במתקפה נהרג חייל קנדי אחד.

910 בני אדם, 52 מהם אזרחים, נהרגו מספטמבר בתקיפות של הקואליציה שמובילה ארה"ב נגד דאעש בעיראק ובסוריה. כך מסר ארגון זכויות אדם סורי. 785 מההרוגים הם לוחמי דאעש ו-72 הם לוחמי ג'בהת א-נורה, ארגון שמסונף לאל-קאעידה וכבש שטחים באזור. שמונה מ-52 האזרחים הם ילדים.

הקואליציה שמובילה ארה"ב נגד דאעש תקפה מהאוויר 30 יעדים מיום רביעי ועד ליל שבת, כך הודיע הצבא האמריקני. 23 מטרות הותקפו בעיראק ושבע בסוריה, מהן שש באזור קובאני.
המדינה האיסלאמית דאעש כורדים איסלאם טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד