ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

עובדי מעיני הישועה הותקפו בשבת: "מעשה נפשע"

מונית שבא נסעו עובדי מעיני הישועה בליל שבת, הותקפה • מרפאה נוספת הותקפה • רבה של פרדס כ"ץ: "מעשה ברברי ונפשע"

עובדי מעיני הישועה הותקפו בשבת: "מעשה נפשע"

בליל שבת, הותקפה מונית בבני ברק, בדרכה מבית החולים מעייני הישועה. המונית שהסיעה אחיות ומילדות, והןלא נפגעו. במקרה נוסף בעיר, תקפו נערי שוליים צוות רפואי במרפאה.

סימה, אחות אחראית ומיילדת בבית החולים מעייני הישועה, אחת הנוסעות במונית תיארה במוצאי שבת בפוסט שכתבה בפייסבוק את שעבר עליה: "לאחר משמרת ערב הותקפנו על ידי 'חרדים' ליד מכבי אש בבני ברק (ברח' השומר). כ-25 בני נוער ניפצו, שברו את זכוכית המונית".

האחיות שהיו במונית נבהלו ובצדק "כמעט הכו את האחיות, שכל מה שרצו זה לחזור הביתה בשלום לאחר משמרת ערב". סימה מזועזעת, ובצדק "אף אחת לא חשבה שנהיה באמצע "לינץ" של יהודים חרדים אשר קוראים לעצמם חרדים. התביישתי!"

סימה הוסיפה וכתבה "בכדי ליילד אדמו"רים ובני אדמו"רים צוות המיילדות מעולה. בכדי לטפל בתושבי בני ברק הצוות מצויין. זה התודה? זו ההוקרה? כל מה שהצוות הסיעודי רצה זה לחזור הביתה בשלום. זה היה מפחיד,יכול היה להגמר ברצח ובשפיכות דמים".

אולם גם היא יודעת כי לא מדובר במקרה סטנדרטי או קלאסי. "האם זו פניה של החברה החרדית?" שואלת סימה ומשיבה "אני בטוחה שלא".

המקרה הפחיד עד למאוד את עובדות בית החולים והצוות הסיעודי, שהצהיר כי הם "אינם מוכנים עוד לנסוע בהסעות, עד שלא יהיה ליווי משטרתי בתוככני העיר בני ברק".

במקרה נוסף שאירע לא הרחק משם, נכנסו כמה נערי שוליים פעמיים במהלך השבת למרפאה, תקפו את הצוות הרפואי ואת המבקרים. משטרה שהוזעקה למקום עצרה שני צעירים, קטין ובגיר, שנלקחו לחקירה במשטרת מרחב דן. השניים, יובאו מחר לבית משפט השלום בתל אביב, שם המשטרה תדרוש את הארכת מעצרם.

הרב מנשה זליכה, רבה של פרדס כץ, הביע זעזוע מהמקרה וגינה אותו. בשיחה ל'בחדרי חרדים' אמר: "אני מזועזע מהמעשה שעשו אנשים, שתוך כדי חילול שבת באו להפריע להתנהלות בית החולים מעייני הישועה".

הרב התייחס גם לאפשרות כי יתכן ונהג המונית היה ערבי, וזה מה שהפריע לנערים: "אין זה דרכה של תורה לעשות מחאות מבלי להתייעץ עם גדולי ישראל. מי שרוצה למחות שיבוא ויתייעץ עם רב מה היא דעת תורה, בטח שאין להתנהג בהתנהגות ברברית תוך כדי חילול שבת. הדבר ראוי לכל גינוי. מדובר במעשה ברברי וטיפשי, של נערים שמשעמם להם".

הרב ציין כי הסעות צוות בית החולים מתנהלות על פי כללי ההלכה, גם אם מדובר בנהג יהודי. "בשבת מעדיפים להשתמש בנהג גוי אם אין עדיפות מסויימת ליהודי. כל האמבולנסים של עזר מציון וכו', מעסיקים נהגים דרוזים בשביל למנוע חילול שבת".

מיכאל פנחסי, מנהל התפעול בית החולים מעייני הישועה, התייחס אף הוא למקרה וגינה אותו בכל תוקף: "לא יתכן שבית החולים שמשרת את תושבי העיר, יצטרך להתגונן מפני נערי שולים שתוקפים את הצוות בבואם ובצאתם מבית החולים בשבתות".

לדבריו, בכל ליל שבת כמו בכל ערב, רכבי הסעות מפזרות את עובדי בית החולים לבתיהם בעיר ומחוצה לה. "זו לא הפעם ראשונה, שנערי שוליים תוקפים את הנהגים ואת צוות בית החולים". בעקבות כך, פנה בעבר מנכ"ל בית החולים לראש העיר לשעבר יעקב אשר, שהתמיד לרכב ההסעות ניידת פיקוח עירוני.

מחר (ראשון), צפוי מנכ"ל בית החולים הרב גרשון לידר, להעלות את הנושא בפני ראש העיר הרב חנוך זייברט, זאת על מנת שיפעל בכל דרך אפשרית לפתור את העניין במהירות. בנוסף, הונחו עובדי בית החולים שהותקפו, להגיש תלונה במשטרת מרחב דן על התקיפה בליל שבת.

מנכ"ל המרכז הרפואי 'מעיני הישועה' גרשון לידר התייחס לתקיפה ואמר "ביה"ח פועל בהכוונת גדולי ישראל וחברי וועד ההלכה ה"ה מרנן: הרב וואזנר, הרב קרליץ, הרב זילברשטיין, הרב קניבסקי, הרב משה שאול קליין, הרב שריאל רוזנברג ורב בית החולים הרב יוסף הופנר".

"לצערנו, נערי שוליים פורקי עול תוקפים אחת לתקופה את רכבי ההסעות הנהוגים בידי נוכרים. מדובר בסכנת חיים לנוסעי הרכב ועל כן הוגשה תלונה במשטרה". המרכז הרפואי עומד בנושא בתיאום מול גורמי העיריה והמשטרה לצורך אבטחת נסיעות אלו בעתיד.

לפני מס' חודשים אישר שר התחבורה ישראל כץ את פתיחת שער החירום מבית החולים לכביש 4 – גהה, בבית החולים מקווים כי ביצוע הנ"ל יסייע בין השאר גם לפתרון בעיה זו, לאלה הבאים מחוץ לתחומי העיר.
שבת התקפות בית חולים אמבולנס משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד