ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
אחרי הסערה

לוב: ועדת חקירה הוקמה בעקבות פגישת שרת החוץ עם כהן

התובע הכללי של לוב הודיע על הקמת ועדת חקירה שתבדוק את מידת הנזק שנגרם למדינה בעקבות פגישת שרת החוץ הלובית עם שר החוץ הישראלי אלי כהן

בית כנסת בלוב
בית כנסת בלוב

לוב עדיין סוערת: התובע הכללי של המדינה הודיע על הקמת ועדת חקירה בעקבות הפגישה שנערכה לפני כשבועיים בין שרת החוץ הלובית נג'לא אלמנקוש ובין שר החוץ הישראלי אלי כהן. לפי הדיווח של רועי קייס ב"כאן 11" מטרת הוועדה היא לבדוק את מידת הנזק שנגרם לאינטרסים של לוב בעקבות הפגישה.

נזכיר כי לפני כחמישה ימים הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את כל משרדי הממשלה לאשר מראש כל פגישה מדינית חשאית עם לשכת ראש הממשלה, כך מסרה לשכתו. על פי ההנחיה, כל פרסום של פגישה חשאית ידרוש את אישורו האישי של ראש הממשלה נתניהו.

כזכור, אחרי פרסום הפגישה בין שר החוץ אלי כהן לשרת החוץ של לוב נג'לא אלמנקוש, פרצה מהומה במדינה המוסלמית מה שהוביל לפיטוריה של השרה ולפגיעה בקשרים העדינים בין ישראל ללוב.

בעקבות הפרסום, הממשל האמריקני העביר מחאה חריפה לישראל על ההתנהלות שהובילה לחשיפת הפגישה בין שר החוץ אלי כהן לשרת החוץ של לוב נג'לא אלמנקוש.

בשנתיים האחרונות פועל ממשל ביידן לקידום הצטרפות של לוב להסכמי אברהם וכעת עם פרסום הפגישה המאמצים הללו נפגשו קשות. האמריקנים מודאגים כי חשיפת הפגישה באופן רשמי על ידי ישראל, והאירועים שהתרחשו לאחר מכן ייצרו אפקט מצנן למדינות נוספות להצטרף לתהליכי הנורמליזציה.

בכיר אמריקני אמר: "זה הרג את ערוץ השיחות מול לוב והפך את המאמצים שלנו לקדם נורמליזציה עם מדינות נוספות להרבה יותר קשים".

לוב אלי כהן חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד