כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
וכמה תרוויח הרשות על כל נסיעה

סוף לעוקץ? זו חברת המוניות שתפעל בנתב"ג

אחרי שנים של שוק פרוץ בתחום ההסעות מנתב"ג, נחתם הסכם עם זכיינית חדשה שתפעיל שירותי מוניות להסעת הנוסעים מנתב"ג לכל רחבי הארץ. מדובר בחברת Gett שתשלם לרשות שדות התעופה 6.15 שקלים על כל נסיעה

סוף לעוקץ? זו חברת המוניות שתפעל בנתב"ג
מוניות בנתב"ג צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתום הליך מכרזי שניהלה רשות שדות התעופה, נבחרה חברת 'ג'י.טי טקסי סרוויס ישראל' שפועלת תחת שם המותג Gett להפעיל את שירות המוניות מנמל התעופה בן גוריון לכל רחבי הארץ. 

ב'כלכליסט' דווח כי מדובר בהתקשרות לתקופה של ארבע שנים ורש"ת תוכל להאריך אותה בארבע שנים נוספות. במסגרת התקשרות זו Gett תשלם על כל נסיעה לרש"ת 6.15 שקלים. מי שהחזיק בזכיינות הסעת הנוסעים מנתב"ג מאז 2017 זו חברת 'מוניות הדר'.

לפי נתוני רשות שדות התעופה, בשנת 2022 נרשמו כ-1.3 מיליון נסיעות מנתב"ג, וב-2019, שהיתה שנת השיא האחרונה בפעילות טרום פרוץ מגפת הקורונה, היקף פעילות המוניות בנתב"ג עמד על כ-1.7 מיליון נסיעות.

ברש"ת אמרו ל'כלכליסט' כי בשל הבחירה ב-Gett כמפעילת ההסעות מנתב"ג, המשתמשים בשירות התחבורה באמצעות מוניות יקבלו שירות בזמינות גבוהה ותחת פיקוח.

ברשות שדות התעופה מקווים שהזכיינות החדשה תשים קץ לתופעת עוקץ התיירים שהפכה נפוצה במהלך השנים האחרונות, כאשר שמענו חדשות לבקרים על נהגי מוניות שלקחו מתיירים תמימים סכומים גבוהים ואף מופרזים. עוד מבטיחים ברשות כי לנוסעים תהיה כתובת מסודרת לתלונות והדבר אמור למנוע מעשי עוקץ מצד נהגי מוניות של החברה.

לפי תנאי המכרז, חברת Gett תחויב לספק למשתמשים בשירותיה פתרון טכנולוגי הכולל את רישום המוניות, ניהול התורים, שילוח המוניות והקפדה על זמינות טובה שלהן בהתאם לביקוש, וזאת בייחוד בתקופות של עומס כמו אלה שצפויות בחגי תשרי שבהם יצאו מאות אלפי ישראלים לחופשות בחו"ל.

שירות המוניות יופעל מטרמינל 3 ועל כל נסיעה רש"ת תקבל כאמור לעיל מהזכיינית 6.15 שקלים. בנוסף, Gett תידרש לנהל מאגר נתונים ממוחשב, מפורט, מעודכן ומדויק על כל פעילות שבה מוניות יבצעו נסיעות מיוחדות מנתב"ג למקומות שונים ברחבי הארץ.

מוניות מוניות Gett GETT נתב"ג נמל התעופה בן גוריון שדה התעופה בן גוריון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד