י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הר נוף נערכת: עצרת מספד עם גדולי ישראל

מאות השתתפו בתפילת ליל שבת בבית הכנסת, ודמעו באמירת הקדיש על ידי כלל יתומיהם של קדושי הר נוף הי"ד

העצרת ביום חמישי בבית הכנסת. צילום: פלאש 90
העצרת ביום חמישי בבית הכנסת. צילום: פלאש 90

במלאות השבעה לארבעת קדושי הר נוף - רבי משה טברסקי, רבי אברהם שמואל גולדברג, רבי קלמן לוין ורבי אריה קופינסקי השם יקום דמם, שנרצחו ונטבחו בידי בני עוולה, תתקיים עצרת מספד מרכזית במעמד גדולי ישראל ביום שלישי, עם כלות ימי השבעה לטבח, בקהילת 'בני תורה' בהר נוף.

עצרת המספד תועבר על גבי מסכי ענק לאולמות סמוכים. במקביל תיערך באותה שעה עצרת מיוחדת לנשים באולם סמוך, אשר גם בה יועברו דבריהם של גדולי ישראל, לעודד ולחזק את כלל ישראל ואת תושבי השכונה בפרט, בשעה קשה זו.

בליל שבת האחרון הגיעו מאות מתושבי השכונה לבית הכנסת 'קהילת בני תורה' בשכונה, כדי לשמוע דברי חיזוק ועידוד לאחר הטבח הנורא, ובהם גם כל יתומי הקדושים הי"ד, שעמדו יחד לאמירת קדיש בסיום התפילה, והרעידו את לבבות המתפללים.

בדרשת ליל שבת דיבר רב הקהילה הגאון רבי יצחק מרדכי הכהן רובין על ליבותיהם הפתוחים של מאות הנאספים דברי חיזוק ואמונה, והדגיש כי במיוחד בעת כזאת בניגוד לימים כתיקונם אשר בהם קל לומר "להגיד בבוקר חסדך", נדרשת מאיתנו בשעה קשה זו "ואמונתך בלילות", לחזור ולשנן "כי ישר ד' צורי ולא עולתה בו" וכנגד "הידים ידי עשו" - שהונפו על הקדושים הי"ד, מוטל עלינו להתחזק כנגדם ב"הקול קול יעקב", להגביר חילים בלימוד התוה"ק ולדעת כי הקדושים הי"ד היו קרבנות ציבור.

הגרי"מ רובין אף הביא בשם הגר"ח קנייבסקי שהתבטא בביקור בביתו, כי מותם של הקדושים הוא כפרה.
הר נוף טבח שבת עצרת הספד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד