כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חסם מכת"זית

פעיל המחאה המוכר הורשע בבית המשפט

עו"ד גונן בן יצחק הורשע בהפרעה לשוטר וזוכה מעבירה של התקהלות אסורה | כתב האישום נגד גונן הוגש לאחר שחסם מכת"זית בהפגנות בלפור לפני כ-3 שנים

פעיל המחאה המוכר הורשע בבית המשפט
הפגנה בתל אביב צילום: אריק מרמור, פלאש 90

עו"ד גונן בן יצחק, מפעילי מחאת בלפור המוכרים ביותר, הורשע בבית משפט השלום בירושלים בעבירה של הפרעה לשוטר בכך שנשכב תחת המכת"ז באחת מהפגנות בלפור ב-20'. במקביל, בן יצחק זוכה מעבירה של התקהלות אסורה.

על פי כתב האישום, בן יצחק נכח בהפגנה שהתקיימה במקום באזור השעה חצות, הפריע לפעילות המשטרה וקיים התקהלות אסורה. "לאורך ההפגנה, ניסו המפגינים מספר פעמים לצאת לתהלוכה לא חוקית אך נבלמו על ידי כוחות המשטרה. בנוסף, בשלבים שונים של ההפגנה ירדו המפגינים לכביש וחסמו את התנועה. משלא נשמעו המפגינים לקריאות השוטרים לעלות חזרה למדרכות, נאלצו השוטרים להדוף את המפגינים לעבר המדרכות", נכתב.

בחצות הלילה, קראו כרזו המשטרה למפגינים בשל העבדה שההפגנה איננה חוקית וכי עליהם לעזוב את המקום.

עם זאת, על פי כתב האישום, מספר מפגינים, ביניהם בן יצחק, סירבו להנחיה, ואף בחר להפריע לפעילות המכת"זית שהייתה במקום. "הנאשם קרא למפגינים אחרים לרוץ לעבר המכת"ז וחסם את נתיב נסיעה. בהמשך לכך, נשכב הנאשם מתחת למכת"ז וחיבק בידיו חלק מגחון המכת"ז, וזאת בכוונה למנוע את המשך התקדמותה ולסכל את השימוש בה. על אף דרישות חוזרות של נצ"מ יעקובי, סירב הנאשם לשחרר את אחיזתו במכת"ז בכוח ולצאת מתחתיה. לאור זאת נאלצו השוטרים להשתמש בכוח כדי לנתק את הנאשם מהמכת"ז ולפנותו מן המקום".

לאחר מעצרו לפני כשלוש שנים אמר עו״ד גונן בן יצחק מתוך המעצר כי "משטרת ישראל משתמשת במכת״זית, רכב שיורה סילון מים בלחץ גבוה נגד מפגיני בלפור בניגוד לנהלים הסודיים שלה".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד