כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מחפשים עבודה בהייטק? כך תנסחו קורות חיים שהמגייסים לא יוכלו להתעלם מהם

לפני שנתחיל בכלל לעסוק במסמך קורות החיים שלכם, בואו ניקח רגע צעד אחורה ונסתכל על התמונה הרחבה. כדי לאתר עבודה בהייטק צריך, ובכן, לדעת לחפש במקומות הנכונים. במסע הזה, יש הרבה כלים שיכולים לעזור לכם והפעם נבחן את אחד מהבולטים שבהם. הכלי הזה, שצובר פופולריות רבה בשנים האחרונות, הוא אקספוינט (Expoint), פלטפורמה מתקדמת וחדשנית, המחברת בין מחפשי עבודה למגייסים בהייטק ובתעשייה הטכנולוגית

מחפשים עבודה בהייטק? כך תנסחו קורות חיים שהמגייסים לא יוכלו להתעלם מהם
קורות חיים צילום: canava

חיפוש עבודה תמיד היה אחד האתגרים הגדולים ביותר בניהול הקריירה. זה נכון גם למי שרק עכשיו סיימו צבא וחולמים להשתלב בתעשייה הנחשקת, אבל גם לג'וניורים, עובדים מנוסים ואפילו מנהלים בכירים שמחפשים מסלול חדש ושואפים לכבוש יעדים נוספים בקריירה.

ובעת הנוכחית, אי אפשר להתעלם מכל האתגרים החדשים שניצבים בפני העובדים ומחפשי העבודה בהייטק – אתגרים כמו כניסת מערכות AI מתקדמות לתחום והאיום שהן מייצרות על תפקידים מסוגים שונים, לצד גלי פיטורים נרחבים, משבר כלכלי עולמי וקשיים ממשיים של חברות לגייס השקעות, בייחוד בישראל.

לכן, כל מי שרוצות ורוצים להצליח בהייטק חייבים כמובן, לצד רכישת ידע מקצועי וניסיון מעשי, גם להיות קצת אנשי שיווק בעצמם – ולשווק את עצמם בצורה החכמה ביותר כדי להגיע למגייסים ולשכנע אותם. קורות החיים, מן הסתם, נמנים עם הכלים החיוניים ביותר שעוזרים לעמוד במשימה הזאת, אז בואו נבין איך בונים את המסמך הזה בצורה שתגדיל במידה דרמטית את הסקרנות של המגייסים ואת הרצון שלהם לזמן דווקא אתכם לראיון.

נתחיל מהבסיס: האם אתם יודעים לאתר את המשרה שבאמת מתאימה לכם?

לפני שנתחיל בכלל לעסוק במסמך קורות החיים שלכם, בואו ניקח רגע צעד אחורה ונסתכל על התמונה הרחבה. כדי לאתר עבודה בהייטק צריך, ובכן, לדעת לחפש במקומות הנכונים. במסע הזה, יש הרבה כלים שיכולים לעזור לכם והפעם נבחן את אחד מהבולטים שבהם. הכלי הזה, שצובר פופולריות רבה בשנים האחרונות, הוא אקספוינט (Expoint), פלטפורמה מתקדמת וחדשנית, המחברת בין מחפשי עבודה למגייסים בהייטק ובתעשייה הטכנולוגית.

אחד היתרונות הבולטים של השימוש באקספוינט טמון בכך שהפלטפורמה מרכזת את כל המשרות מחברות ההייטק המובילות והמוכרות בישראל ובעולם   , לצד דו"חות גרפים ונתונים מקיפים אשר עוזרים לכם להבין אילו חברות מגייסות, לאלו תפקידים ומהם המקצועות הנדרשים והמבוקשים ביותר בתעשייה. שימוש בכלי החיוני הזה יספק לכם קודם כל ידע מקיף וגם יאפשר לכם להיות הראשונים שמזהים משרות חדשות, מגמות ועדכונים שיכולים לעזור מאוד במציאת עבודה.

באתר תוכלו למצוא משרות בהייטק לסטודנטים, לג'וניורים, לדרגי ביניים וגם לעובדים בכירים אשר מחפשים הזדמנויות חדשות ומעניינות. שם גם תוכלו לבצע חיפוש מתקדם של המשרות שמתאימות לכם על פי קריטריונים ופילוחים שונים, כמו חברה, תפקיד ומיקום גיאוגרפי וכן לקבל התראות בזמן אמת על משרות חדשות שמתפרסמות ויכולות להתאים לכם.

אז איך מנסחים קורות חיים שישיגו לכם זימון לראיון המיוחל?

עכשיו, כשהבנו איך לחפש, בואו נבין איך להגדיל את הסיכויים שהחיפוש הזה יניב את הפירות שכיוונתם אליהם. מגייסים, מטבע הדברים, מקבלים עשרות ואפילו מאות הצעות ממועמדים פוטנציאליים בכל עת. לכן, התפקיד שלכם בשלב הזה הוא לעשות הכול כדי להבין איך לגרום דווקא להצעה שלכם לבלוט מעל כל השאר ולהשיג לכם זימון לראיון.

כדי לעשות זאת, קודם כל חשוב לעצב מסמך קורות חיים שישפיע לא רק על מקבלי ההחלטות בתהליכי הגיוס, אלא גם על המערכות האוטומטיות שמפרידות בינם לבינכם. זה המקום להסביר, המגייסים בדרך כלל לא עוברים בעצמם על כל קורות החיים שמגיעים אליהם. רובם עובדים עם כלים אוטומטיים אשר מסננים את המסמכים הרבים שמגיעים אליהם כדי לקבל רק פניות רלוונטיות.

לכן, עליכם להבין מהם בדיוק הגורמים שנסרקים על ידי הכלים האלו ולדעת להתאים את המסמך שלכם כך שיעבור את הסינון האוטומטי והראשוני הזה. כדי לעשות זאת, יש לוודא שהמסמך מכיל את כל המידע הנדרש בצורה מסודרת, בהירה וברורה – לרבות השכלה, רקע מקצועי, ניסיון מעשי ויכולות בולטות.

נראה מורכב? לא אם יודעים להיעזר בטכנולוגיה כדי לגבש את המסמך הזה בצורה המיטבית. לדוגמה, ב-Expoint תוכלו להיעזר ב-CV Builder, אשף מתקדם ליצירת קורות חיים למשרות הייטק. האשף מתאים גם למי שמעולם לא ניסחו בעצמם מסמך מהסוג הזה ומאפשר לבנות קורות חיים תוך פחות מ-5 דקות, בעזרת ממשק פשוט, אינטואיטיבי ואינטראקטיבי.

הכלי פותח על ידי חברת "שיא דאטה", שאנשיה בין היתר עסקו בעצמם בגיוס עובדים להייטק ומכירים היטב את דרישות המגייסים והכלים האוטומטיים המדוברים. הם עשו זאת כדי לאפשר לכל עובדת ועובד, עם ובלי ניסיון, לייצר קורות חיים מקצועיים בלי להסתבך או לשלם סכומים גבוהים לאנשי מקצוע שיעשו זאת בשבילם.

מה הופך את קורות החיים שלכם לבולטים וזכירים יותר?

רבות נכתב כבר על העובדה שקורות החיים הם כרטיס הביקור החשוב ביותר של מחשפי העבודה. וכמו כל כלי שיווקי, חשוב שקורות החיים יהיו בולטים, מעוצבים וייחרטו בזיכרונם של המגייסים, אשר כאמור, עוברים על כל כך הרבה מסמכים דומים בכל יום.

כדי לעמוד במשימה המאתגרת הזאת, נסו לייצר מסמך מתומצת ככל שניתן, כזה שיהיה קל לקריאה ומעוצב בצורה מקצועית ונעימה לעין. במסמך הזה כדאי להבליט את היתרונות הבולטים ביותר שלכם, בצורה שאפשר לגלות גם אחרי "רפרוף" מהיר על המסמך. השתדלו שהמסמך לא יהיה ארוך משני עמודים והשתדלו להשתמש באלמנטים שקופצים לעין כמו תגיות ומילות מפתח.

ולסיום, חשוב לזכור שקורות החיים הם לא מסמך שמייצרים פעם אחת וזהו. כדי לשפר את הסיכויים שיזמנו אתכם לראיון, כדאי להתאים את קורות החיים לדרישות התפקיד הספציפי שאליו אתם מתמיינים בכל פעם. בנוסף, כדאי לנסח מכתב מקדים שמתאים באופן ייחודי לכל הגשה. המכתב הזה, כמו קורות החיים, חייב לבלוט בין כל השאר ולכן כדאי להוסיף אליו נימה אישית והסבר מעניין (ולא תבניתי) של הסיבות שבגללן אתם מאמינים שאתם המועמדים הטובים ביותר לתפקיד.

ככל שתהיו מקוריים, מעניינים ויצירתיים יותר בתהליך הזה, כך תבטיחו בולטות במרוץ הכל כך מורכב הזה למציאת התפקיד שיבטיח לכם קריירה מוצלחת בהייטק.

קורות חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד