א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מחלוקת על חיוב כרטיס האשראי - מקרים נפוצים והדרכים למנוע אותם

במציאות של ימינו, הונאות אשראי שונות ועסקאות כזב מתרחשות מדי יום. אולם, חשוב קודם לכן להבין בדיוק מהו המושג "הונאה בכרטיס אשראי"

מחלוקת על חיוב כרטיס האשראי - מקרים נפוצים והדרכים למנוע אותם
הכחשת עסקה צילום: Freepik

בעידן המודרני של ימינו, הונאות אשראי הן דבר נפוץ למדי, כך שעל מנת לספק מענה עבור מקרים שכאלו, קיימת האפשרות של הכחשת עסקה. במסגרת אפשרות זו, לקוח של חברת אשראי מסוימת כמו למשל לקוח שמעוניין לבצע הכחשת עסקה ישראכרט יכול לפנות לשירות הלקוחות של חברת האשראי שלו ולטעון כי אינו ביצע עסקה מסוימת או לסירוגין, כי אינו מכיר את בית העסק שמופיע בחיובים שלו. לאחר תחקיר מעמיק, חברת האשראי תזכה אותו בחזרה בכספו ובעצם 'תבטל' את העסקה, כמובן במידה ונמצא כי אכן מדובר על עסקה שאופן הביצוע שלה מצדיק הכחשת עסקה. בתור בעלי עסקים, הרי שתרצו לצמצם ככל הניתן מקרים של הכחשת עסקה על ידי לקוחות שכן, המטרה העיקרית של כל עסק היא להגדיל את המכר ולהפיץ את שירותיו לכל הדורש. אז מדוע מתרחשים מקרים שונים של הכחשת עסקה, כיצד ניתן לצמצם אותם ומה עליכם לדעת לפני כן? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.

הכחשת עסקה בעקבות מקרים של הונאות אשראי

במציאות של ימינו, הונאות אשראי שונות ועסקאות כזב מתרחשות מדי יום. אולם, חשוב קודם לכן להבין בדיוק מהו המושג "הונאה בכרטיס אשראי", לפני שניגע בנושאים של הכחשת עסקה ישראכרט. למעשה, הונאת אשראי מתייחסת לשימוש שאינו מורשה בכרטיס אשראי, שימוש אשר מתבצע בדרך כלל על ידי גניבה פיזית או לסירוגין, על ידי גניבה אלקטרונית של פרטי האשראי, כאשר האדם שמבצע את ההונאה השיג בדרך מרמה כזו או אחרת פרטי אשראי של אדם אחר והוא עושה בהם שימוש לרמה לפי גחמותיו.

כך תצמצמו מקרים של הכחשת עסקה

מלבד הונאות אשראי ועסקאות שבוצעו כמרמה, הכחשת עסקה יכולה להתרחש בשל שלל סיבות אחרות. בדרך כלל, לקוחות פונים אל חברת האשראי שלהם ומתחילים בתהליך של הכחשת עסקה מאחר והם אינם מכירים את בית העסק שמופיע להם בפירוט החיובים של האשראי, אם כי הדבר יכול להתרחש גם במקרים בהם הלקוח אכן ביצע את העסקה בעצמו - אך אינו מכיר את אותו בית העסק מכיוון שהרישום שלו הוא קצת אחר בחברות האשראי השונות, בין היתר עקב מקרים בהם יש למספר עסקים שונים אותם בעלים. על מנת למנוע מקרים אלו, הרי שיש צורך לוודא כי הרישום אצל הנהלת החשבונות וחברות האשראי הוא זהה וברור. נוסף על כך, חשוב מאוד לנקוט באמצעי זהירות שעוזרים לכם לוודא כי הלקוח מבין את כל תנאי העסקה, כמו למשל בקשת תעודת זהות פיזית ברגע הרכישה וכן גם ביצוע עסקה פיזית אך ורק עם כרטיס אשראי (לא ידני) בנוכחות מלאה של בעל הכרטיס. אמנם אי אפשר למנוע מקרים שכאלו לגמרי, אך במידה ואתם שומרים על כל ההנחיות, אין ספק כי תוכלו לצמצמם אותם בצורה ניכרת.

הכחשת עיסקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד