ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מקרי מוות מסתוריים

מדען חלל רוסי בכיר מת מהרעלת פטריות

מדען רוסי בכיר מת מהרעלה. מותו מצטרף לרשימה ארוכה של מקרי מוות מסתוריים ברוסיה. ויטלי מלניקוב היה מדען חלל בכיר. רוסיה מנסה זמן רב להשיק מחדש את מסעות החלל שלה, בינתיים ללא הצלחה

פטריות רעילות
פטריות רעילות צילום: באדיבות המצלם

מדען רוסי ששיתף פעולה עם סוכנות החלל האמריקאית נאס"א בין היתר, מת לאחר שהובהל לבית החולים עם "מצב חמור של הרעלה", כך נטען ברוסיה.

על פי הדיווחים ברוסיה, פרופסור ויטלי מלניקוב מת ביום רביעי האחרון בגיל 77, כמעט שלושה שבועות לאחר שנלקח לבית חולים במוסקבה ב-11 באוגוסט. מאמציהם של הרופאים לעזור למדען החלל להילחם בהרעלה שנגרמה על ידי "פטריות בלתי אכילות", לא צלחו. טרם נחשפו הנסיבות בהן הורעל האיש.

פרופסור מלניקוב היה מדען חלל בעל שם שהוביל את המחלקה למערכות רקטות וחלל ב-RSC Energia, יצרנית החלל המובילה במוסקבה. הפרופסור שהיה מומחה למדעים טכניים, עבד גם כחוקר ראשי במכון המחקר המרכזי לבניית מתקנים מיוחדים, במרכז רקטות וחלליות של סוכנות החלל הרוסית Roscosmos.

פרופסור מלניקוב, שנחשב למדען חלל מוערך, חיבר 291 מאמרים מדעיים ושיתף פעולה עם עמיתים זרים, כולל מומחים בנאס"א. מותו מגיע על רקע שורה של מקרי מוות מסתוריים ברוסיה בשנים האחרונות.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד