כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

פנסיה בעולם ההיי-טק - טעויות נפוצות שכדאי להימנע מהן

מלבד הנושא של הייטק ביטוח, חשוב מאוד לציין כי מעסיקים רבים בעצמם עושים מספר טעויות קריטיות כאשר מדובר על תפעול פנסיוני

פנסיה בעולם ההיי-טק - טעויות נפוצות שכדאי להימנע מהן
פנסיה צילום: פיקסביי

מגזר ההייטק הוא מגזר העבודה בעל התקציב הגבוה ביותר והתנאים הטובים ביותר עבור כל אותם אלפי עובדים אשר משתלבים בו מדי שנה - הרי לא סתם מכנים אותנו 'סטארט-אפ ניישן'. אולם, בעוד כי השכר בהייטק הוא הגבוה ביותר במשק, חשוב לציין כי חלק ניכר מהעובדים החדשים שמגיעים אליו פשוט מאבדים חלק מהכסף שלהם מבלי שהם מודעים לכך, בין היתר בשל תפעול פנסיוני לקוי. אז איך עובד עניין התפעול הפנסיוני של עולם ההייטק ומהן הטעויות הנפוצות שכדאי להימנע מהן בכל תוקף? בכתבה זו החלטנו לעשות לכם סדר בכל הבלאגן ולהסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת על נושא זה וכל היוצא בכך. 

טעויות של מעסיקים 

מלבד הנושא של הייטק ביטוח, חשוב מאוד לציין כי מעסיקים רבים בעצמם עושים מספר טעויות קריטיות כאשר מדובר על תפעול פנסיוני: 

  • החמצה של תאריך שבו מתחילים להפריש לפנסיה - חלק בלתי נפרד של תפעול פנסיוני נכון הוא שמירה על מועדים תקינים, אם כי חשוב מאוד לציין שמדובר על טעות נפוצה למדי. אולם, כל פספוס שכזה, קטן ככל שיהיה, עלולה להביא למספר תביעות יקרות ומסובכות כנגד המעסיק. למעשה, החוק אומר כי יש להתחיל להפריש פנסיה עבור עובד שהתקבל לחברה לפחות שישה חודשים מרגע קבלתו, כמובן במידה ואינו הגיע עם תוכנית תפעול פנסיוני קיימת. במקרים בהם אכן אותו עובד הגיע כבר עם תוכנית מסוימת, זוהי חובתו של המעסיק לדאוג להפרשה לאחר שלושה חודשי עבודה, זאת כולל השלמה עד היום הראשון של העסקתו. כמו כן, ראוי לציין כי חיסכון פנסיוני הוא גם כיסוי מסוים עבור מקרים שונים שבהם יכול העובד לסבול מאובדן כושר עבודה שכן, כאשר מדובר על הייטק ביטוח הוא בהחלט נושא חשוב למדי. 
  • לא לשכוח מסעיף 14 - סעיף 14 זהו סעיף נפוץ למדי בעת בה אנו מדברים על מגזר ההייטק. למעשה, סעיף זה הוא שמבטיח באופן בלעדי את זכאותו של עובד מסוים לקבל פיצויים עבור פרישה, גם במקרים בהם מדובר על פיטורין ולא על התפטרות. אותו סעיף נחשב לנפוץ במיוחד בקרב מעסיקים בעולם ההייטק מאחר והוא מקל בצורה משמעותית על כל עניין ה"התעסקות" סביב הנושא של פיצויי הפרישה, אם כי חשוב מאוד לציין שרבים מאותם בעלי חברות וארגונים אינם יודעים כלל כי הוא דורש רכישה של כיסוי עבור מקרים של אובדן כושר עבודה של העובדים שלהם. במקרים שכאלו, לא יהיה ניתן להמתין חצי שנה או שלושה חודשים, מאחר שבמהלך פרק זמן שכזה העובד אינו מכוסה ואותו סעיף המוזכר לעיל בעצם אינו בתוקף. על כן, חשוב מאוד לוודא בתור מעסיקים בעולם ההיי טק כי כל התנאים וההתניות של סעיף 14 מתקיימים במלואם בחברה או בארגון שלכם.
פנסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד