כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
זה המחיר

מחירי הגז הטבעי: כמה הישראלים משלמים וכמה תשלמו באירופה

רשות הגז הטבעי שבמשרד האנרגיה והתשתיות מפרסמת את מחיר הגז הטבעי הממוצע ברבעון השני של 2023 | המהלך נועד להגביר את השקיפות במשק הגז הישראלי

מחירי הגז הטבעי: כמה הישראלים משלמים וכמה תשלמו באירופה
אסדת הגז הישראלית לוויתן צילום: Israel Sellem/POOL

רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה והתשתיות מפרסמת היום (ראשון) את מחיר הגז הטבעי הרבעוני הממוצע לשוק המקומי ברבעון השני של שנת 2023. הפרסום הינו פרסום תקופתי. מהלך זה, מציינים ברשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה והתשתיות, נועד להגביר את השקיפות במשק הגז הישראלי לטובת כלל הצרכנים וגורמים נוספים במשק ומחוצה לו, וכן לסייע בתפעול השוטף של משק הגז הטבעי.

על פי נתוני הרשות מחיר הגז הטבעי הממוצע ללקוחות ישראלים ברבעון השני של שנת 2023 עמד על 4.56$ ל-mmBTU, זאת לעומת מחיר ממוצע של 4.71$ ל-mmBTU ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון הקודם מחיר הגז הטבעי הממוצע היה 4.65$ ל-mmBTU.

ברשות הגז הטבעי מעדכנים כי מחירי ספוט של גז טבעי באירופה וגז טבעי נוזלי באסיה נמכרים כיום במעל 10$ ל-mmBTU. בארה"ב ובקנדה המחירים נמוכים יותר, בין 2$-3$ ל-mmBTU.

מאז סוף חודש אוקטובר 2022 אספקת הגז הטבעי למשק מגיעה משלושה ספקים עת החלה ההפקה ממאגר כריש-תנין שהצטרף למאגרי הגז הקיימים: תמר ולוויתן. הגידול במקורות האספקה מגדיל את היתירות במשק הגז הטבעי ותורם לתחרות ולהוזלה במחיר הגז הטבעי לצרכנים. כיוון שגז טבעי הינו מקור האנרגיה העיקרי לייצור חשמל בישראל, מחירי גז טבעי נמוכים תורמים להוזלה במחיר החשמל.

כזכור, בעבר פרסמה רשות הגז הטבעי במשרד מדי רבעון את חלופות מחיר הגז הטבעי בהתאם למתווה הגז הטבעי. מאז סיום תקופת המעבר שנקבעה במתווה, לא היה פרסום על מחירי הגז הטבעי במשק. בשנת 2023 הוחלט לחזור ולפרסם את המחיר. ברשות הגז הטבעי שבמשרד האנרגיה והתשתיות מסבירים כי הגברת השקיפות, דרך הפרסום, תתרום לפיתוח משק הגז הטבעי בהתאם למטרות שהוגדרו בחוק משק הגז הטבעי. 

הגז הטבעי הוא המקור העיקרי לייצור חשמל במשק ומהווה כ-70% מתמהיל מקורות האנרגיה המשמשים לייצור חשמל. בנוסף, גז טבעי משמש כמקור אנרגיה של מפעלי תעשייה מקומיים רבים ובתי חולים.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד