ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"כל יום נחצה גבול אחר"

לקראת פיטורי היועצת המשפטית לממשלה? יריב לוין בתשובה מפתיעה

השר יריב לוין אומר הערב כי הופתע בהצגת מועמדותו של השופט יוסף אלרון לנשיאות העליון, אולם לדבריו קיבל החלטה אמיצה. על פיטורי היועמ"שית אמר לוין: "מהלך כזה הוא מאוד בעייתי אבל כרגע לא עומד על הפרק, לא יודע מה יהיה מחר" | "בממשלה הקודמת ישבו ל"ו צדיקים"

השר יריב לוין במליאה
השר יריב לוין במליאה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר המשפטים יריב לוין לא פוסל את העברת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה מתפקידה. בריאיון שהעניק הערב (ראשון) לאיילה חסון ב'כאן 11', אמר השר לוין שכרגע מהלך שכזה לא עומד על הפרק, אך הוא "לא יודע מה יהיה מחר, כל יום נחצה גבול אחר".

"קשה מאוד עד בלתי אפשרי לעבוד ככה", אמר השר לוין, "מהלך כזה (פיטורים) הוא מאוד בעייתי אבל כרגע לא עומד על הפרק, לא יודע מה יהיה מחר. אבד לנו האינטגריטי המינימלי, כי בממשלה הקודמת ישבו ל"ו צדיקים שאישרו להם הכול ורצוי שהיא תנהג כלפינו בהתאם. צריך להגן על הממשלה ולסייע לה ולא לפעול נגדה".

"לא דיברתי עם אלרון"

שר המשפטים אמר בראיון כי לא ידע על ההצהרה של השופט אלרון על התמודדות לתפקיד נשיא בית המשפט העליון. "לא דיברתי עם השופט אלרון מעולם", הבהיר שר המשפטים. "אני לא מכיר אותו אלא רק מתוך קריאת פסיקות שלו. הוא קיבל החלטה אמיצה, שמעתי את זה כמו כולם. המערכת הזו סגורה ויכולה ומקבלת החלטות בחדרי חדרים ואם מישהו מציע את עצמו בניגוד לדעת כולם, מוקיעים אותו", אמר לוין.

על הרפורמה המשפטית אמר לוין: "אנחנו בתוך התהליך שהשיג כמה הישגים שלא היו קורים בלעדיו, ראו את המהלך של השופט אלרון. לא הפתעתי אף אחד, אל תאמיני לאף בלוף. אני נלחם על זה כבר עשרים שנה, זה טבעי שאתה נוגע בעניין אז זה יגרור התנגדות. אני מוכן לעשות שינויים אבל לא מוכנים לדבר איתי".

שר המשפטים התייחס גם לשופטי בג"ץ ולחשש שלרפורמה לא יהיו איזונים: "יש לא מעט איזונים ובלמים על הממשלה בראשם הבחירות. אם ביהמ״ש יפסול חוק נהיה במצב שהוא מעל הממשלה והכנסת. הוא שם את עצמו מעל העם. איזה בלם יש בפני בית המשפט. יושב קומץ שופטים ומחליט מהו הצדק, הם בני אדם ולא מלאכים".

"מצפים ממני להיות פקיד מינויי שופטים"

לוין גם דחה את הביקורת על אי כינוסה של הוועדה לבחירת שופטים: "הרכב הוועדה אין לו אח ורע בעולם. אם אכנס את הוועדה מצפים ממני להיות פקיד מינויים כי אין לי שם משמעות ללא רוב. הוועדה סוגרת את הדלת בפני ציבורים שלמים. הפתרון קל ממה שחושבים - אפשר להגיע עם הסכמות עם האופוזיציה אבל הם לא מוכנים לדבר איתנו. גנץ קיבל את אבו מאזן לביתו אבל לא מדבר איתי. אכנס את הוועדה ביום שיהיה לה הרכב ראוי".

על הפשיעה במגזר הערבי אמר שר המשפטים: "המימון לפשיעה מגיע ממדינת ישראל. אם לא נעצור את צינור הכסף האמיתי, התופעה לא תעצור. סמוטריץ' צודק.

יריב לוין היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד