כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעקבות הסערה

בכירים בממשלה טוענים: הדחת דני דיין ירדה מהפרק

אחרי הסערה שהתעוררה סביב כוונתו של שר החינוך יואב קיש להדיח את יו"ר יד ושם דני דיין מתפקידו, בכירים בממשלה טוענים כי העניין ירד מהפרק - ודיין ישאר בתפקידו

בכירים בממשלה טוענים: הדחת דני דיין ירדה מהפרק
דני דיין עם נשיא גרמניה צילום: BundesregierungHCPlamberg

הסערה סביב רצון שר החינוך יואב קיש להדיח את יו"ר יד ושם דני דיין מתפקידו מגיעה לסיומה? בכירים בממשלה טוענים כי העניין ירד מהפרק, ודיין ישאר בתפקידו, כך פורסם ב"חדשות 12".

דברים אלו מגיעים אחרי דיווח אמש על כך שבכל אופן, ההדחה נכנסה להקפאה. בשבוע שעבר דווח כי שר החינוך יואב קיש מ'הליכוד' עסוק בימים אלה בהדחתו של דני דיין, יו"ר הנהלת 'יד ושם', במקומו הוא רוצה למנות את חברת הכנסת לשעבר קרן ברק מ'הליכוד'. דיין מקורבו של גדעון סער, אף התמודד ברשימתו 'תקווה חדשה' לכנסת ה-24, הוצב במקום ה-11, כאשר סער סיים את הבחירות עם ששה מנדטים בלבד.

סער הגיב הערב לדיווח ותקף בחשבון הטוויטר שלו: "הכוונה להדיח את דני דיין מתפקיד יו"ר "יד ושם" היא בלתי חוקית, גדושת שיקולים זרים ובעיקר פוגעת במוסד הלאומי החשוב והקדוש הזה. דיין הוא אדם רב כישרונות, עם תודעה לאומית, היסטורית והומנית נדירה. הוא ממלא את תפקידו באופן ממלכתי מובהק. אסור ש"יד ושם" ייכנס למסלקת הוונדטות של נתניהו!".

השליחה האמריקנית במשרד החוץ לענייני שואה אלן גרמין פירסמה בסוף השבוע ציוץ בו הביעה את התנגדות ארה"ב למהלך להדחת יו"ר יד ושם דני דיין מתפקידו.

"ארה"ב מעריכה את העבודה המכרעת של יד ושם והמנהיגות של המנהל שלה בזמן שאנו עובדים יחד על חינוך, זיכרון ומחקר של השואה. שמירה על עצמאותם של מוסדות כאלה ברחבי העולם היא המפתח כשאנחנו עומדים בפני המאמצים לעוות או להכחיש את העובדות על השואה", כתבה.

דני דיין יד ושם ארצות הברית גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד