כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מסירות רכב חדש

על פי הנתונים: אלה המכוניות הנמכרות ביותר בישראל

בשמונת חודשי השנה הראשונים נמסרו בישראל 213,022 מכוניות פרטיות, עליה של 11.96% ביחס לתקופה זו בשנה שעברה. יונדאי מסרה 35,826 מכוניות חדשות בשני השלישים הראשונים של השנה

על פי הנתונים: אלה המכוניות הנמכרות ביותר בישראל
יונדאי מותג הרכב הנמכר ביותר בישראל צילום: רוני נאק

שוק הרכב הישראלי מסרב לעצור ורושם עליה נוספת במסירות ביחס לשנה שעברה, כך עולה מנתוני איגוד יבואני הרכב אשר מסכמים את מסירות הרכבים החדשים בישראל בשמונת חודשי השנה הראשונים.

מהנתונים עולה כי בשמונת חודשי השנה הראשונים נמסרו בישראל 213,022 מכוניות פרטיות, עליה של 11.96% ביחס לתקופה זו בשנה שעברה, אז יבואני הרכב מסרו בישראל 190,022 מכוניות חדשות. מניתוח נתוני המסירות של שמונת חודשי השנה הראשונים עולה שמכונית הנוסעים הנמכרת ביותר בישראל היא יונדאי, מה שבפועל לא ממש השתנה במהלך השנים האחרונות.

הרכב החשמלי הנמכר ביותר הוא BYD אטו 3 - בחודשים ספורים התברג למקום הרביעי בטבלה: צילום רוני נאק

לפי הנתונים שמפרסם איגוד יבואני הרכב, יונדאי מסרה 35,826 מכוניות חדשות בשני השלישים הראשונים של השנה. אחרי יונדאי נמצאת במקום השני קיה, עם 27,123 מכוניות חדשות ואחרי קיה טויוטה עם 21,129 מסירות. במקום הרביעי נמצא מותג רכב סיני ראשון ב"חמישיה הפותחת": BYD, שמסרה השנה 12,168 מכוניות חדשות (נתון מדהים בהתחשב בכך שבאותם החודשים בשנה שעברה BYD מסרה 0 מכוניות) ואחריה במקום החמישי נמצאת מאזדה עם 12,156 מסירות.

לצד הניתוח של המסירות הכלליות לפי מותגים, עולים גם נתונים מעניינים על המכוניות החשמליות, כי כאן התמונה שונה והטבלה לא נשלטת על ידי יצרני הרכב הקוריאנים. כך, המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בישראל היא BYD עם אותן 12,169 מסירות שהביאו אותה למקום הרביעי בשוק הישראלי, הישג יפה לאור העובדה ש-BYD מייבאת לישראל רק מכוניות חשמליות ולאור העובדה שרובן ככולן מדגם אחד – אטו3. אחריה נמצאת ג'ילי עם 5,581 מכוניות, כלומר מדובר בפער משמעותי לעומת BYD (ג'ילי משווקת בישראל רק דגם חשמלי אחד). במקום השלישי נמצאת טסלה עם 4,948 מסירות.

 

 

טיוטה טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד