ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

פעילות גופנית: למה זה חשוב ומה ההמלצות?

לפעילות גופנית יתרונות רבים בשיפור איכות החיים ומניעת מחלות, אך מהו המינון הנכון והדגשים שמעצימים את התועלת הניתן להפיק מפעילות גופנית? גב' שרון דבורקין, מנהלת מכון פיזיותרפיה של מכבי בבני ברק, עם כל מה שצריך לדעת על פעילות גופנית יעילה וחיונית

פעילות גופנית: למה זה חשוב ומה ההמלצות?
מכבי בני ברק פעילות גופנית צילום: יח"צ

הליכה או חדר כושר? כמה זמן בשבוע מומלץ לעשות פעילות גופנית? מהם היתרונות של פעילות גופנית סדירה? על כל השאלות הללו משיבה גב' שרון דבורקין, מנהלת מכון פיזיותרפיה של מכבי בבני ברק, הנחשב לאחד מהמכונים הגדולים של מכבי בארץ. "ראשית, חשוב להדגיש כי לפעילות גופנית יומיומית יתרונות רבים", אומרת דבורקין. "היא תורמת לשיפור מצב הרוח והשמחה, למניעת מחלות, וחיזוק המערכת החיסונית".

לדבריה, פעילות גופנית סדירה משפיעה לטובה על המדדים בקרב אנשים המתמודדים עם יתר לחץ דם, מחלות סוכרת או לב. "בנוסף, היא משפרת את היציבות ומחזקת את הגוף, מביאה לשינה טובה יותר ותורמת ליכולות הלמידה והריכוז, שאלה דברים חשובים מאד. עוד תועלת משמעותית מאד לפעילות גופנית היא יכולתה להפיג מתחים ולחצים. הפעילות מאפשרת להתנתק, להשתחרר ואף להפגיש עם חברים כאשר מדובר בפעילות המתבצעת במקום קבוע. זה גם היתרון הגדול של תוכנית 'אפ-אפ' של מכבי, המאפשרת לפגוש אנשים ועושה חשק לבוא ולהתמיד".

מהן ההמלצות לפעילות גופנית יעילה התורמת לבריאות?

"ההמלצות של ארגון הבריאות העולמי", מסבירה דבורקין, "הן על 150 דקות של פעילות בעצימה בינונית, שניתן לאמוד אותה לפי הנשימה – נשימה מהירה עם יכולת לדבר בחופשיות נחשבת לפעילו בעצימות בינונית. זה כולל רכיבה על אופניים, הליכה או ריצה, אותן ניתן לשלב בכל זמן במהלך היום. גם אם יש אפשרות לבחור בין נסיעה ברכב או הליכה – דקות של הליכה הן תמיד בריאות יותר ומצטרפות להמלצה של 150 דקות בשבוע. לחילופין, 75 דקות שבועיות של פעילות בעצימות גבוהה, הנמדדת בכך שקשה גם לדבר במהלכה. ניתן גם לשלב בין סוגי הפעילויות בהתאמה. בנוסף, לפחות פעמיים בשבוע לבצע תרגילי חיזוק וגמישות בחדר כושר או חוגים שונים דוגמת פילאטיס מכשירים או התעמלות".

ומה היתרון של 'אפ-אפ' למי שרוצה לבצע פעילות גופנית בהתאם להמלצות?

"היתרון של 'אפ-אפ' מבית מכבי הוא המענה הרחב שמעלה הסיכויים להתמיד בפעילות. חשוב שיהיה מהנה, ולכן זה נותן הזדמנות להכיר סוגי פעילות מגוונים, מעין טעימות של כל מיני סוגים, מהן נוכל לבחור את הפעילות המועדפת עלינו. כך יש יותר סיכוי שזה יימשך זמן רב, שזו המטרה בסופו של דבר כדי לשמור על שגרת חיים בריאה".  

 

מכבי שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד