כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הגיע הזמן לחשוב מחוץ לקופסא

כך תחסכו הרבה זמן בבקרים ותוכלו לשלוח את ילדיכם ללימודים עם אוכל טעים ומזין

תחילת שנת הלימודים  ואיתה גם השגרה המבורכת והבקרים עמוסי ההתארגנות, כבר כאן. במקום להתמודד עם התלבטויות של הילדים לגבי הסנדוויץ' והירקות שייקחו איתם לארוחת האוכל בלימודים, סתיו מלצר-תורג'מן, דיאטנית בשטראוס עם טיפים לבקרים רגועים יותר, כדי שנוכל לשלוח בביטחון את הילדים למסגרות עם אוכל טעים ומזין

כך תחסכו הרבה זמן בבקרים ותוכלו לשלוח את  ילדיכם ללימודים עם אוכל טעים ומזין
שטראוס שנת לימודים בפתח צילום: יח"צ

חושבים מחוץ לקופסה:

  1. טבלה שבועית

מוכרת לכם הסיטואציה של בוקר לחוץ שבו צריך להתארגן מהר וגם להכין אוכל להמשך היום, אתם שואלים מה להכין ולא מקבלים תשובה או לחילופין מקבלים את אותה התשובה כל יום כמו – כריך שוקולד ?

הפתרון הוא בקבלת החלטות משותפת מראש והפחתת חוסר וודאות. כל מוצאי שבת מכינים ביחד טבלה עם ימות השבוע ומשבצים בה מה לוקחים כל יום. את הטבלה תולים על המקרר כך שיהיה ניתן להיזכר במהלך השבוע מה בחרנו. כמו כן, בגילאי בית ספר נכתוב (או ניתן לילד לכתוב) ובגילאי גן אפשר ממש לצייר את המאכלים.

טיפ למשקיעים: מנצלים זמן פנוי לפעילות משותפת ומכינים טבלה שבועית ריקה לצד כרטיסיות עם מגנט ותמונות של מאכלים אותם משבצים כל שבוע מחדש בטבלה. דואגים לתמונות של מגוון פירות וירקות שאותם נשבץ בכל אחד מהימים לצד תמונות של כריכים שונים (חביתה / טונה / חומוס / גבינה צהובה / אבוקדו...), פנקייק קוואקר, פשטידת הפתעות ועוד. לא לשכוח תמונות של בקבוק מים שישובצו בכל אחד מימות השבוע, את הכרטיסיות ניתן לשמור בקופסא יפה.

החלטה משותפת מראש יחד עם הילדים מפחיתה התנגדויות ועיכובים בבוקר ובנוסף מסייעת בהגדלת המגוון. כשהילד בוחר והוא חלק מקבלת ההחלטות הוא מועצם והסיכוי שהאוכל יחזור או ייזרק קטן. 

  1. הנגשה והגשה – הסוד הוא בשיווק.

עם ילדים כמו עם מבוגרים הכול עניין של שיווק. מה תעדיפו חביתה? או חביתת ענן מפנקת? השקיעו בנראות הכריך / הקופסה ולא פחות חשוב תנו להם שמות מרגשים: כריך חביתת ענן, כריך של בית קפה, סלט פצפוצים (סלט קינואה), קאפקייס הפתעות (פשטידות עם תוספות משתנות), טחינה קשת בענן (טחינה בצבעים - טחינה סלק, טחינה פסטו, טחינה פלפלים קלויים).

טיפ להנגשת פירות וירקות - השתמשו בשבלונות של הכנת עוגיות עבור חיתוך פירות וירקות בצורות מרגשות.

  1. הכינותי לבד

הכניסו את הילדים למטבח כבר מגיל צעיר ושתפו אותם בהכנות. תופתעו לגלות שמגיל קטן הם יכולים להכין לעצמם את הארוחה ללימודים. עוד יותר תופתעו לגלות שמה שהם מכינים לבד הם גם אוכלים יותר.

שטראוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד