כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תכלה שנה

בפעם השנייה ברציפות: בנק ישראל מותיר את הריבית ללא שינוי

אחרי עשר העלאות ריבית רצופות ועוד החלטה אחת שלא לשנות אותה, בנק ישראל הודיע על הותרת הריבית על רמתה הנוכחית | הריבית תישאר ברמה של 4.75% וריבית הפריים תישאר 6.25%

בפעם השנייה ברציפות: בנק ישראל מותיר את הריבית ללא שינוי
בנק ישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הוועדה המוניטרית בבנק ישראל החליטה היום (שני) כי אין בכוונתה להעלות את הריבית מעבר ל4.75% והיא תישאר על כנה. זאת הפעם השינה ברציפות לאחר שגם בפעם הקודמת, לאחר עשר העלאות רצופות, הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה להותיר את הריבית על כנה במשק.

המשמעות היא שהריבית הבסיסית במשק לא תשתנה ותישאר ברמה של 4.75%. ריבית הפריים תישאר 6.25%. הרקע להחלטה הוא ככל הנראה ההאטה בקצב האינפלציה. מדד המחירים לצרכן עלה בחודש יולי ב-0.3% ובשנים עשר החודשים האחרונים עלה המדד ב-3.3%.

לפי הערכות של כלכלנים רבים מיד לאחר החגים כן יבצע הבנק העלאת ריבית נוספת בשיעור של רבע אחוז - כך שהריבית תעמוד על 5% - וריבית הפריים על 6.5%.

החלטת הריבית הינה כנראה אחת האחרונות של נגיד בנק ישראל הנוכחי, פרופ' אמיר ירון, שמסיים את כהונתו בדצמבר וספק אם ימשיך לקדנציה נוספת. בבנק ישראל פרסמו הודעה בה הם מכחישים את הדיווח בו נטען כי נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, צפוי להודיע היום על כך שאינו מעוניין לכהן בכהונה נוספת. "הדיווח הבוקר בגל"צ על כך שהנגיד ימסור היום את החלטתו בדבר המשך הקדנציה אינו נכון. כפי שמסר עד כה, הנגיד ימסור את ההחלטה מצידו בדבר הארכת קדנציה סביב תקופת החגים", נמסר מדוברות הבנק.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד