י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חשיפה מדהימה

פקיד האיחוד האירופי כלוא באיראן למעלה מ-500 ימים

פקיד האיחוד האירופי משבדיה כלוא באיראן למעלה מ-500 ימים.המקרה של יוהאן פלודרוס, שהוחזק בסוד במשך יותר משנה, הפך לחלק מ"דיפלומטיית בני הערובה" של איראן, כאשר טהראן מבקשת ויתורים מהמערב

פקיד האיחוד האירופי כלוא באיראן למעלה מ-500 ימים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

אזרח שוודי שעבד עבור האיחוד האירופי כלוא באיראן במשך יותר מ-500 ימים, מה שהופך אותו לקלף מיקוח חשוב עבור טהראן כשהיא מנסה לסחוט ויתורים מהמערב.

נראה שהמעצר, שנשמר תחת בסוד במשך יותר משנה על ידי שלטונות שבדיה והאיחוד האירופי, הוא חלק מדפוס נרחב של מה שנודע כ"דיפלומטיית בני הערובה" של איראן.

טהראן עוצרת אזרחים וזרים עם אזרחות כפולה בהאשמות שווא, ומבקשת לשחרר תמורתם איראנים העצורים באירופה או בארצות הברית, או להשתמש בהם כמנוף להוצאת כספים וויתורים אחרים.

בחודש שעבר סיכמה ארצות הברית הסכם עם איראן לשחרור חמישה אמריקאים המוחזקים שם בתמורה להעברת 6 מיליארד דולר וכן שחרור אסירים איראנים באמריקה.

ובכל זאת, המקרה האחרון הזה שפרטיו לא דווחו בעבר, האיש, יוהאן פלודרוס, בן 33, יליד שוודיה, מילא מספר תפקידים במוסדות האיחוד האירופי, לאחר תוכנית ההתמחות שלו בשירות המדינה. הוא אפילו הוצג בקמפיין פרסומי כדי לגרום לשוודים צעירים להגיע לעבוד באיחוד האירופי.

פלודרוס ביקר באיראן באביב האחרון בטיול תיירותי פרטי, יחד עם כמה חברים שבדים. כשהתכונן לצאת מטהראן ב-17 באפריל 2022, הוא נעצר בשדה התעופה.

ביולי אשתקד פרסמה ממשלת איראן הצהרה שבה הודיעה כי היא תפסה אזרח שוודי בגין ריגול. כעת הוא מוחזק בכלא אווין הידוע לשמצה בבירת איראן.

משרד החוץ השבדי הודיע ל'ניו יורק טיימס' ​​כי לא יגיב על פרטי המקרה, תוך ציון צורך בחשאיות. "אזרח שוודי גבר בשנות ה-30 לחייו נעצר באיראן באפריל 2022", נמסר ממחלקת העיתונות שלה באימייל. "משרד החוץ ושגרירות שבדיה בטהרן עובדים על המקרה באינטנסיביות".

 

איראן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד