כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"לקדם באופן מיידי"

זו העיר שתחובר לכביש 6: אלו התושבים שירוויחו בענק

במהלך ביקור בקריית מלאכי: משרד התחבורה הורה לקדם מיידית את חיבור העיר לכביש 6 | מדובר בתוכנית לכביש 393 בקטע שבין כביש 6 לכביש 3 המקודמת ע"י חוצה ישראל וכוללת מחלף חדש שיעניק גישה ישירה מכביש 6 לקרית-מלאכי

זו העיר שתחובר לכביש 6: אלו התושבים שירוויחו בענק
כביש 6. אילוסטרציה צילום: עומר פיכמן, פלאש 90

בכירי משרד התחבורה נועדו בקרית מלאכי עם ראש העיר אליהו (ללו) זהר, לישיבת עבודה מקצועית לקידום מערך התחבורה הציבורית בעיר. בישיבה השתתפו הנהלת העירייה והדרגים המקצועיים במשרד התחבורה.

בפתח הדיון הוצגה התוכנית לכביש 393 בקטע שבין כביש 6 לכביש 3 המקודמת ע"י חוצה ישראל וכוללת מחלף חדש שיעניק גישה ישירה מכביש 6 לקרית-מלאכי. במשרד התחבורה הורו לקדם באופן מיידי את התכנון לכביש שיחבר את העיר לכביש 6.

במסגרת הישיבה עלתה סוגיית בניית מסוף מטענים בעיר לצורך התמודדות עם מחסור בחומרי גלם לבנייה ולסלילה במרכז הארץ ובאופן שיאפשר שינוע מהיר של מטענים מהדרום למרכז. 

הצוותים ציינו כי משרד התחבורה מקדם את הקמת מסוף הנמצא כעת בשלבי תכנון, סמוך לקריית מלאכי, תוך חיבור למסילת הדרום וכביש 40 בעלות כוללת של 738 מיליון ש''ח. 

בנוסף ביקשו במשרד התחבורה במהלך הדיון, להתמקד בדיוק זמני הנסיעות של האוטובוסים בעיר באופן שאלו יפעלו בסנכרון מלא עם קווי הרכבת. 

בדיון עלתה גם סוגיית הנגשת התחבורה הציבורית בעיר לבתי החולים, כאשר נכון להיום אין קווים מהירים מהעיר למרכזים הרפואיים באיזור. משרד התחבורה הנחה את מנהל הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה לבחון מספר חלופות שעלו בישיבה שיקצרו וינגישו את הנסיעה למרכזים רפואיים לטובת תושבי העיר. 

 

 

תחבורה ציבורית חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד