כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המחזור הראשון שיתחיל בחודש חשוון

הבשורה המהפכנית של דרשו: לימוד 'עמוד יומי' עם חוברת מיוחדת

ב'דרשו' משיקים תכנית חדשה, 'העמוד היומי' שתאפשר לימוד של עמוד אחד ביום בארבע רמות לימוד | חוברת מיוחדת 'עיון העמוד' תחולק מידי חודש | התכנית תתחיל בראש חודש חשוון | כל הפרטים והורדה של לוח הלימוד

הבשורה המהפכנית של דרשו: לימוד 'עמוד יומי' עם חוברת מיוחדת
דרשו צילום: באדיבות המצלם

ללמוד להבין ולהשכיל: בראש חודש חשוון הבעל"ט תצא לדרך התכנית החדשה של דרשו, 'העמוד היומי' ובקרב כלל תפוצות ישראל המונים יחלו ללמוד במסכת ברכות. תכנית 'העמוד היומי' יוצאת לדרכה מאה שנה אחרי ההכרזה ההיסטורית בכנסייה הגדולה בווינה, והיא מביאה לעולם בשורה חדשה של חזרה ולימוד במתינות ובאהבת התורה, תוך השקעה בידיעה ובהבנת הסוגיות על בוריין.

התכנית החדשה תכיל ארבעה מסלולי לימוד לשינון וחזרה; שני מסלולי לימוד בקיאות, או שני מסלולי לימוד עיון, יחד עם רש"י תוס' ומראי מקומות, והיא תכלול מבחנים ומלגות לנבחנים כסדר. בכל חודש יופץ עבור הלומדים קובץ 'עיון העמוד' הכולל את דפי הגמרא וביאורי הגמרא ולצידם עיקרי דברי הראשונים והאחרונים בביאור דברי הגמרא עם מסקנות ההלכה למעשה.

שורת מעמדי הסיום הגדולים על חצי הש"ס וציון מאה שנה לדף היומי וסיום סדר נשים, שייערכו מיד לאחר החגים ברחבי תבל, ייערכו בסימן הצטרפות ללימוד העמוד היומי. במוצש"ק בראשית ייערך מעמד הסיום העולמי של חצי הש"ס וחגיגות מאה שנה לדף היומי באולם הכנסייה הגדולה סופיים זאלה שבוינה, בעיר שבה הוכרז על לימוד הדף היומי ע"י רבי מאיר שפירא מלובלין זצ"ל.

בערב שבת קודש ייערך מעמד תפילה של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, ראשי הישיבות ומרביצי תורה מא"י ומאירופה, על ציונו של מרנא החתם סופר בפרשבורג, שבשיאו יונח 'ספר זיכרון' עם שמותיהם של המקבלים על עצמם להצטרף לתכנית 'העמוד היומי'. בשבת פרשת בראשית ייערך שבת קונוונשן ה-28 לצירי דרשו באירופה שבמסגרתו ייערכו דיונים אודות הרחבת כלל מסלולי הלימוד והוספת עוד ועוד יהודים למסלולי הלימוד של דרשו.

ביום שלישי ט"ז חשון ייערך מעמד הסיום בבואנוס איירס שבארגנטינה בהשתתפות כל השדרה התורנית של יהדות ארגנטינה, וביום חמישי ייערך המעמד הגדול במקסיקו סיטי, בירת מקסיקו, בהשתתפות רבני מקסיקו, ואלפי מצטרפי ולומדי דרשו במדינה. בשבת פרשת תצווה ייערך הקונוונשן ה-29 של דרשו בארה"ב בקונטיקט.

דרשו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד