כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
וכמה לגוש הימין?

סקר מנדטים חדש: המחנה הממלכתי מוביל; רוב לממשלה הקודמת

סקר חדש של 'חדשות 13' הראה כי לו הבחירות נערכו היום המחנה הממלכתי של גנץ מקבל 26 מנדטים, בעוד הליכוד מנדט אחד פחות. הממשלה הנוכחית עם 53 מול 62 של הממשלה הקודמת

ראשי 'המחנה הממלכתי' איזנקוט, סער וגנץ
ראשי 'המחנה הממלכתי' איזנקוט, סער וגנץ צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סקר חדש של פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13' הציג נתונים מעניינים במפת הגושים. הממשלה הנוכחית עם 53 מול 62 של הממשלה הקודמת.

לפי הסקר, המחנה הממלכתי מקבל 26 מנדטים, הליכוד 25, יש עתיד 20, ש"ס 10, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 6, רע"ם 6, הציונות הדתית 6, עוצמה יהודית 5, חד"ש-תע"ל 5 ומרצ 4. עוד לפי הסקר, העבודה ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה.

על רקע נתונים אלו נזכיר כי הערב דווח שנשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו מקיימים בימים האחרונים מגעים אינטנסיביים במטרה להגיע להסכמות סביב המשך חקיקת הרפורמה המשפטית.

המתווה שהשניים דנים בו כעת כולל הקפאה לתקופה של 15-18 חודשים כאשר תקופה זו תעוגן בחקיקה וריכוך של החוק לצמצום עילת הסבירות. בנוסף, הוועדה לבחירת שופטים לא תשתנה והרוב הנדרש בוועדה יהיה 7 מ-9.

גורמים המעורים בפרטים אומרים כי השיחות נמצאות בשלב מתקדם מאוד. על פי דיווח ב'וואלה', ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון להכריז על הקפאה בימים או בשבועות הקרובים - ובסביבת ראש הממשלה לוחצים על הנשיא לפרסם פומבית את המתווה גם ללא הסכמת האופוזיציה.

סקר מנדטים ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד