י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
30 שנה לאוסלו

אדלשטיין: "נחוקק חוק שיחייב את הרשות לפצות את קורבנות הטרור"

ח"כ אדלשטיין התארח בכנס במלאות 30 שנה להסכמי אוסלו ואמר בין היתר: "לא יתכן שבמדינה כמו שלנו אין תוכנית עבודה מסודרת ליום שאחרי אבו מאזן. אני מתכוון לפקח על הנושא דרך ועדת החוץ והביטחון ולהוביל להכנת תוכנית כזו"

אדלשטיין: "נחוקק חוק שיחייב את הרשות לפצות את קורבנות הטרור"
יולי אדלשטיין בכנס הביטחוניסטים צילום: דג הפקות

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין התארח הערב (ראשון) בכנס '30 שנים להסכמי אוסלו' של תנועת 'הביטחוניסטים'. בין שאר הדברים התייחס לכך שהרשות הפלסטינית ממשיכה לממן טרור ואמר: "אנחנו נפעל לחוקק חוק שיחייב את הרשות לפצות את קורבנות הטרור ובני משפחתם, בדיוק כפי שקיים בחוק האמריקאי. יש לכך קונצנזוס נרחב מכל חלקי הבית".

עוד הוסיף אדלשטיין ואמר: "הגיע הזמן לעשות צדק עם נפגעי הטרור. כיום הרשות הפלסטינאית מממנת מחבלים ונותנת להם תמריץ לפעולות טרור רצחניות. כיו״ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, קידמתי יחד עם ח״כ יצחק פינדרוס את הנושא ואני משוכנע כי ישראל חייבת לעצור את העוול שנגרם לקורבנות ונפגעי הטרור ולעשות עימם צדק. מוכרחים לאפשר למי שאיבד את היקר לו מכל, לקבל פיצוי מאותם הגורמים שמממנים את הטרור".

אדלשטיין חיזק את עמדתו בנושא והוסיף: "למול החומר המודיעיני המונח לפניי בועדה, אני לא מתרשם מהקריאות לגבי הקשר בין הצעת החוק לבין מיטוט הרשות הפלסטינית. הצעת חוק ״צדק לנפגעי טרור״ תביא צדק למשפחות ותהווה כלי הרתעה אפקטיבי עבור מדינת ישראל. אני תומך בחוק בכל מאודי ואפעל לקדמו. הכסף הזה לא יחזיר את המתים, אבל יקל על החיים."

בהמשך התייחס אדלשטיין ליום שאחרי אבו מאזן ואמר: "לא יתכן שבמדינה כמו שלנו אין תוכנית עבודה מסודרת ליום שאחרי אבו מאזן. אני מתכוון לפקח על הנושא דרך ועדת החוץ והביטחון ולהוביל להכנת תוכנית כזו".

על תקופת ימי אוסלו, אמר יו"ר ועדת חוץ וביטחון: "ביום חתימת ההסכמים ניגשתי להוציא רישיון לנשק. כמי שגר בגוש עציון, ראיתי את תושבי בית לחם יוצאים לתהלוכות וצעדות. כבר אז הבנתי את השלכות ההסכם, וניגשתי למשרד הפנים בכדי להוציא רישיון לנשק. תהליכים כאוסלו וההתנתקות לא יכלו להצליח בתיאוריה, מדובר היה בריצה מהירה לכיוון שהוא לא נכון, ללא שום חשיבה על היגיון מאחוריו".

על המעורבות האיראנית במערכת הפלסטינית, אמר: "המערכת האיראנית מורגשת בכל המתרחש בעזה ויו"ש. יש להבין, לא מדובר במציאות של שילוח מפגעים, אך כן מדובר בתמיכה כספית וסיוע צבאי שאכן מתרחש בשטח. מערכת הביטחון מנסה לעצור את המעשים הללו. בנוסף, חמאס מהווה גורם דומיננטי בהקשר זה מאחר והוא נהנה מהשקט והדילים הניצנים לו. ברור שאנו נמצאים במשחק מסוכן מול כלל הזירות, אם לא נדע לעשות שימוש במב"ם נמצא את עצמנו בתוך איום קשה מאוד. במציאות הנוכחית חמאס מרגיש חסין ליצור השפעה על ערבי ישראל ובשטחי יו"ש – חובה לראות כי לא נחצים קווים אדומים".

יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד