י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אסאי מציג: הריקוד ככלי לחיים בריאים ומהנים

"חלק מהשליחות הזו היא לחבר אותנו גוף ונפש - חיבור גופי ורוחני, ולהפיץ את האור והשמחה בעולם דרך הריקוד", מסבירה אחת המדריכות בסטודיו אסאי, החתום על מהפכה מקצועית בתחום הקצב והתנועה – מפילאטיס וזומבה ועד חוגי ריקוד וקפוארה • בואו להכיר את הסטודיו החדש של בני ברק

צילום אהרון הורביץ
צילום אהרון הורביץ

"תרקוד, היא אמרה לי תרקוד.."

אם יצא לכם לעבור לאחרונה ברחוב יחזקאל בעיר בני ברק, ולפתע נדמה היה לכם שהאדמה רועדת - לא בטוח שטעיתם. רעידת אדמה לא טבעית, כזאת שמגיעה מקבוצות של 30 בנות שמתאמנות שם, ממש על פינת רבי עקיבא.

עם פתיחת שנת הלימודים החדשה, גם באסאי לא טמנו ידיים בצלחות, ולראשונה בתולדות העיר, נפתח בית הספר היוקרתי והמקצועי לריקוד.

אסאי, סטודיו די חדש בעיר, ששמו כבר הספיק ללכת לפניו, נמצא במקום מרווח מאוד, מעוצב בפאר ובטוב טעם. את בית הספר לריקוד, פתח מיקי חייט, מנהל הסטודיו, לאחר דרישות רבות שהגיעו מהורים רבים שביקשו מקום מקצועי באמת. רבים מהם כינו את עצמם "נפגעי חוגים", ופחדו לשלוח את הבנות, ולמעשה גם את הבנים, לסתם עוד מקום.

למטרה זו בדיוק ליהק חייט, צוות מדריכות מהשורה הראשונה בתחומן, כל אחת בעלת ניסיון רב ומגוון ייחודי של חוגי תנועה וריקוד - לילדות ונשים.

ואם בכל זאת תשאלו מה ההבדל, ומה שונים החוגים באסאי מכל חוג ריקוד אחר שהכרתם? חייט מסביר: "צריך לדעת שישנו הבדל גדול בין סתם עוד חוג ריקוד שמתקיים לו במקלט, גן ילדים, או סלון של בית, לבין מקום שהוא בעצם בית לריקוד ותנועה".

מה הייחודיות של המקום?

מיקי: "מקום שנבנה במיוחד בשביל ריקוד, מקום שבו הצוות הוא לא כל אחד ואחד לבדו, אלא עובד יחד כחטיבה אחת, כדי להביא לבנות את ההנאה והחוויה המקסימאלית, וכל מדריכה מומחית לאותו תחום שאותו היא תלמד. מקום שמבין את צרכי הרוקדות מתוך הקפדה על כללי הצניעות וההלכה, בלי להתפשר על מקצועיות ואיכות".

"כולנו מכירים את החוגים הנחמדים האלו שמתקיימים באיזה מבנה של גן, או בסלון גדול של אחת המשתתפות, ולפעמים אפילו במקלט שנוקה וצוחצח לכבוד המאורע, אלא שמי שרוצה מעבר לשעה של ההנאה, להתמקצע, להתקדם, ולעשות משהו מעשי עם הידע שהיא רוכשת, צריכה לעשות זאת כמו שצריך".

מלמדים ליהנות מהחיים
אחרי שנים של ניסיון בחוגים מצומצמים ברחבי הארץ, הוחלט על פתיחת בית ספר מקצועי לכל דבר, במסגרת הסטודיו שמשלב חוגי פיטנס לנשים, אמנות לחימה, קפוארה ועוד.

"המדריכות המעולות מותאמות במיוחד לציבור שלנו, עם הבנה מלאה למורכבויות ולדרישות שלו", אומר חייט. "בנינו מערך שיעורים מיוחד למשך השנה, מערכת עשירה ומגוונת, שיעורים לכל הגילאים והרמות, החל מקטנטנות וכלה בבוגרות - נערות ונשים. שיעורים למתחילות ולמתקדמות שרוצות לקחת את הריקוד שלב אחד קדימה, ובהמשך ימשיכו גם למסלול הוראה בתחום הריקוד".

כחלק ממתן דגש על מקצועיות, ליהק השנה הסטודיו את המורה המקצועית נעמי ליקר לצוות ההדרכה המקצועי. הצוות יחד עם נעמי מביא איתו נסיון עשיר בכל תחומי הריקוד, התנועה, ואומנויות הלחימה, ברמה הגבוהה ביותר.

כאשר שאלנו את אחת המורות "מה בעצם אתן מלמדות פה מעבר לריקוד"? היא ענתה לנו: "אני מלמדת איך ליהנות מהחיים".

מדריכה נוספת, עם ניסיון ריקוד של יותר מ-20 שנה, בוגרת וינגייט ומורה מוסמכת, מעידה על עצמה כי בתוך הריקוד היא הרגישה חיות ופריחה אמיתית. "אני מרגישה שהשליחות שלי היא להעביר את האושר הזה לאחרות, וכאשר ילדה מגיעה אליי לחוג, אני רואה אותה קודם כל כמי שהיא, כילדה, אחר כך כרקדנית. חלק מהשליחות הזו היא לחבר אותנו גוף ונפש - חיבור גופי ורוחני, ולהפיץ את האור והשמחה בעולם דרך הריקוד".

"הריקוד הוא דרך לביטוי עצמי, כאשר ילדה רוקדת היא זוכה לבטא את עצמה באמצעות הריקוד וגם דברים שלא מצליחים לבטא אותם במילים מוצאים את דרכם החוצה, גם רגשות כמוסים מתגלים ואנרגיות משתחררות, כחלק מהביטוי הזה אנחנו עושים מופע סוף שנה שבו כל ילדה מקבלת חלק וזוכה לבטא את עצמה ואת הכישרון שלה. כמובן שהמופע מותאם במיוחד למגזר ולעיר שלנו".

גם הנשים לא מקופחות
בזכות הקונספט המיוחד של החוגים בסטודיו אסאי, אין אף ילדה שמתפספסת בחוג. ילדות עם בעיות חברתיות התפתחו והפכו מקובלות בחברה, גם ילדות עם בעיות וקשיים בלימודים גילו שיפור גדול. אחרי שגילו שהן מסוגלות לרקוד יפה - אז בעצם מה הבעיה גם ללמוד בבית הספר?
למי מתאימים החוגים באסאי? לכל מי שרוצה להיות מוקף בדברים טובים, מתנות, אורות ושמחה, לכל מי שרוצה להרגיש את החיים, ולכל מי שרוצה עוד דרכים לביטוי וגילוי עצמי. בכל גיל שהוא, בכל רמה ומצב.

אז מי שרוצה מורת דרך להנאה מהחיים, איך למצות כל שניה ורגע – סטודיו אסאי זה המקום בשבילה.

נשים? כפי שהזכרנו קודם, גם אתכן לא קיפחנו. מבחר חוגי עיצוב קצביים וסוחפים כגון: זומבה, היפ הופ, ושיעורי פיטנס עם מיטב המדריכות, מחכים גם לכן בסטודיו המפואר בעיר.
ילדים גברים ונוער גם הם מוצאים את עצמם נסחפים לחוויית הקצב והתנועה שבסטודיו אסאי בחוגי קפוארה וחינוך גופני.

למעשה מדובר במקום שכל בני המשפחה יכולים למצוא את עצמם שומרים על בריאות ושמחת חיים, כל אחד לפי האהבה שלו, הרצונות והיכולות. אם אנחנו לא נדאג לבריאות ולאושר שלנו, אף אחד לא יעשה זאת במקומנו, אבל עכשיו לפחות אתם יודעים - שיש מי שיעשה לכם את הדרך לאושר הזה, בצורה המקצועית והחווייתית ביותר.




צילום: אהרון הורביץ
לימודים ילדות בלט אסאי חוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד