כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בני ברק: אקדחים למפקחי השיטור העירוני

בעקבות המצב הביטחוני המתוח, הוחלט לחמש את המפקחים בנשק חם ולהוציא הנחיות למוסדות חינוך

צלם:shutterstock
צלם:shutterstock

במסגרת השינויים שעובר השיטור העירוני בבני ברק בעקבות האירועים הבטחוניים ברחבי הארץ, הוחלט לחמש את המפקחים בנשק (אקדח) כשהמטרה הינה ביטחונם וביטחון התושבים באירועים בעלי אופי ביטחוני בהם הם מטפלים באופן שוטף.

מפקחי עיריית בני ברק הוכשרו במטווח במגוון תחומים מעבר לנדרש על פי החוק, זאת על מנת לעמוד ברמה גבוהה.

למרבה ההפתעה, השיטור העירוני בעיר בראשותו של שלומי מלכא, משמש כמודל לערים אחרות שנציגיהן מגיעים לקבל הדרכה והסבר על אופן ניהול היחידה. עד כה הגיעו נציגי הערים רעננה, ראש העין ואלעד, כמו כן הדרכה מרוכזת תעשה ל-17 יחידות חדשות המוקמות בימים אלה.

בתוך כך, בשבוע האחרון תושבי בני ברק הבחינו בפעילות מוגברת מאוד של משטרת מרחב דן בפיקודו של נצ"מ שמעון לביא, למעצר שוהים בלתי חוקיים. במהלך השבוע האחרון, נעצרו בתחומי העיר למעלה ממאה פועלים פלסטיניים ללא אישורי שהייה, חלקם נעצרו וחלקם הורחקו לגבולות עזה.

ביום חמישי האחרון כינס ראש העיר חנוך זייברט ישיבת מועצה מיוחדת לרגל המצב הבטחוני, בה הוחלט להגביר את הסיורים ואמצעי הביטחון במוסדות חינוך ברחבי העיר, באמצעות קציני הביטחון והשיטור העירוני, בהתאם להנחיות העדכניות של משרד החינוך ושל המשטרה.

בהתאם להנחיות שנקבעו, צוות הביטחון של מוסדות החינוך יקיים הערכות מצב משותפות עם קציני המשטרה להתעדכנות קבועה לנהלי דיווח ולהפצת מידע מתאים לגורמים העוסקים בתחומי האבטחה במוסדות חינוך.

נקבעו גם הוראות שלא לפתוח את שערי המוסדות החינוכיים בבוקר בטרם הסתיימה הסריקה של המאבטח בשטח המוסד ולהקפיד במיוחד בנושא כניסת אורחים לשטח המוסד החינוכי. כמו כן הוצאו נהלים לגבי עבודות בניה ושיפוצים במוסדות חינוך, בהתאם להנחיות עדכניות שהוצאו לכך מטעם משרד החינוך.
משטרה אבטחה שיטור עירוני מוסדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד