כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
גורם ל-75,000 מקרי מוות

צרפת: סיגריות אלקטרוניות יאסרו בחוק

ממשלת צרפת הכריזה על תכנית לאומית למאבק בעישון, שתכלול גם את הוצאת הסיגריות האלקטרוניות מחוץ לחוק. מדינות נוספות צפויות לבצע צעד דומה

צרפת: סיגריות אלקטרוניות יאסרו בחוק
סיגריות אלקטרוניות צילום: האגודה למלחמה בסרטן

ראש ממשלת צרפת, אליזבת בורן, הודיעה כי הממשלה הצרפתית מתכוונת להעביר חוק שיוציא את הסיגריות האלקטרוניות אל מחוץ לחוק.

החוק החדש יהיה חלק מתכנית לאומית למאבק בעישון, לאחר שממשלת צרפת מודאגת מהגידול בקרב המעשנים הצעירים שרבים מהם משתמשים בסיגריות אלקטרוניות.

בראיון לרשת RTL אמרה בורן כי "הממשלה תחשוף בקרוב את התכנית החדשה למאבק בעישון, הגורם ל-75,000 מקרי מוות בשנה בצרפת. זה יכלול גם איסור בחוק על סיגריות אלקטרוניות המעניקות הרגלים רעים לצעירים. זה רפלקס ומנהג שצעירים מתרגלים אליו, ולאחר מכן מתחילים לעשן".

הסיגריות האלקטרוניות מגיעות בטעמים שונים, בדרך כלל טעמי פירות ומתוקים, הפכו לפופולריים מאוד בצרפת ומדינות אחרות באירופה. הן נמכרות במחירים של 8-12 אירו, ולדברי ראש ממשלת צרפת "הן השער לעישון דרכו עוברים הצעירים במדינה".

מדינות אחרות שוקלות לבצע צעד דומה, זאת לאחר מחקרים רבים שהראו כי מדובר בסיכון בריאותי שעלול לגרום אף לסרטן. בגרמניה נאסרו למכירה סיגריות אלקטרוניות בטעמים כשבבלגיה ובאירלנד שוקלים לאסור את מכירת הסיגריות האלקטרוניות.

אוסטרליה נקטה בצעדים החריפים ביותר כאשר היא מאפשרת רכישת סיגריה אלקטרונית רק בעזרת מרשם, והפחיתה את כמות הניקוטין והטעמים של הסיגריות האלקטרוניות. מחקר שבוצע באירלנד הראה כי צעירים שהחלו לעשן סיגריות אלקטרוניות היו בעלי סיכוי גבוה פי חמישה לעשן לאחר מכן סיגריות רגילות, בהשוואה לצעירים שלא השתמשו בסיגריות האלקטרוניות.

סיגריות אלקטרוניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד