כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נלחמים בפשיזם

זלנסקי מפריך את ההשמצות ה"נאציות" של רוסיה

נשיא יהודי בוחר שר הגנה מוסלמי: ההנהגה המגוונת של אוקראינה מפריכה את ההשמצות ה"נאציות" של רוסיה. התמיכה בפוליטיקאים מהימין הקיצוני באוקראינה של היום נמוכה יותר מאשר כמעט בכל מדינה אחרת באירופה.

זלנסקי מפריך את ההשמצות ה"נאציות" של רוסיה
רוסטם אומרוב עם הנשיא זלנסקי צילום: פייסבוק

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע ​​על הדחת שר ההגנה אולקסי רזניקוב ב-3 בספטמבר, השינוי הגדול ביותר בקרב המנהיגים הפוליטיים במדינה מאז תחילת הפלישה של רוסיה לפני יותר משמונה עשר חודשים. עזיבתו של רזניקוב מגיעה בעקבות שבועות של ספקולציות על האשמות על שחיתות במשרד הביטחון, ומשקפת את רצונה של אוקראינה להפגין גישה של אפס סובלנות כלפי האשמות על שחיתות.

רזניקוב אמור להיות מוחלף על ידי רוסטם אומרוב, שעומד כיום בראש קרן הרכוש הממלכתי של אוקראינה ומילא בעבר תפקידי מפתח כמנהל משא ומתן בחילופי שבויים עם רוסיה ויוזמת העברת הדגנים דרך הים השחור בתיווך האו"ם. בעוד אומרוב הוא מועמד חזק בפני עצמו, מעמדו כחבר במיעוט הטטרי המוסלמי של אוקראינה הופך את מינויו הצפוי למשמעותי במיוחד ברמה הסמלית, כך לפי ה'אטלנטיק'. לאחר אישור אומרוב, לאוקראינה יהיו נשיא יהודי ושר הגנה מוסלמי, תוך שימת דגש על מגוון ההנהגה של המדינה תוך חשיפת האבסורד בתעמולת "אוקראינה הנאצית" של רוסיה.

בעוד שתועמלנים רוסים מתעקשים שאוקראינה של היום מוצפת בנאצים, קבוצות ימין קיצוני אוקראיניות נמצאות למעשה בשולי הנוף הפוליטי של המדינה. במהלך הבחירות לנשיאות באוקראינה ב-2014, שני המועמדים המובילים בימין הקיצוני זכו לגיבוי של פחות מ-2% מציבור הבוחרים האוקראיני. חמש שנים מאוחר יותר, המפלגות הלאומניות העיקריות באוקראינה קיבלו רק 2.15%. התוצאות הללו הן תזכורת לכך שבניגוד לקביעות של הקרמלין, התמיכה בפוליטיקאים מהימין הקיצוני באוקראינה של היום נמוכה יותר מאשר כמעט בכל מדינה אחרת באירופה.

פקידים ותועמלנים רוסיים התפתלו בניסיונותיהם הנואשים להסביר כיצד מדינה נאצית כביכול יכולה לתמוך באופן כה מוחץ במנהיג יהודי. הידוע לשמצה ביותר היה שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שהכריז בראיון באביב 2022 בטלוויזיה האיטלקית כי לשורשים היהודיים של זלנסקי אין שום משמעות שכן לאדולף היטלר "היה גם דם יהודי". ההערות המחפירות של לברוב הביאו לגינוי בינלאומית בראשות ישראל, פוטין נאלץ להתערב והתנצל אישית בשם שר החוץ שלו.

הקרמלין חייב להסביר כעת איך אוקראינה שכביכול שונאת זרים ממנה מוסלמי לשר הגנה. רוסטם אומרוב לא נבחר על בסיס מוצאו האתני או דתו, הוא נבחר לרשת את אולקסי רזניקוב מכיוון שהוא נתפס כאדם הטוב ביותר לתפקיד. אף על פי כן, בחירתו הייתה בלתי מתקבלת על הדעת אם אוקראינה הייתה דומה אפילו במעורפל לדיסטופיה הימנית הקיצונית של התעמולה הרוסית.

פיטר דיקינסון עורך אתר "המועצה האטלנטית" כותב: "למעשה, הפשיסטים היחידים באוקראינה הם החיילים הרוסים שנשלחו על ידי פוטין כדי למחוק את המדינה האוקראינית ולמחוק את הזהות האוקראינית. החיילים הללו של האימפריה הרוסית נלחמים בקרב אכזרי אך מפסידים בסופו של דבר נגד אוקראינה שהולכת ומקבלת ביטחון עצמי, שנוחה בגיוון שלה ומאוחדת בזהותה האירופית".

 

 

 

 

ולודימיר זלנסקי ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד