ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

תושב ירושלים הסית נגד חיילי צה"ל - ונעצר

נלחמים בטרור הוירטואלי: הוארך מעצרו של ערבי מהעיר העתיקה שפרסם הסתה לרצח ישראלים וחיילים בפייסבוק

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

בלשי וחוקרי היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים עצרו בשבוע שעבר (ג) חשוד ערבי כבן 32 בשם מחמוד עסילה, המתגורר בעיר העתיקה בירושלים, בחשד שבמהלך החודשים האחרונים הפיץ באמצעות דף הפייסבוק שלו תמונות, סרטונים ודברי הסתה שהוכוונו לפגיעה באנשי כוחות הבטחון.

ביחידה המרכזית של משטרת ירושלים מתנהלת חקירה בליווי פרקליטות המדינה ופרקליטות מחוז ירושלים בנושא הסתה ברשתות החברתיות. מהחקירה עולה כי לאחר הפיגוע, הפיץ מחמוד עסילה באמצעות עמוד הפייסבוק המפורסם על שמו, תמונות, אמירות וסרטונים המשבחים את המחבל לצד גידופים וגינויים כנגד אנשי כוחות הבטחון שירו במחבל. כמו כן אותרו תמונות של עסילה כשהוא אוחז אקדחים, סכינים, אלות ונשק מסוג M-16.

בין אנשי הביטחון שעסילה הסית נגדם, אלו שהרגו את המחבל איברהים אל עאכרי - תושב שכונת שועפט שביצע את פיגוע הדריסה בתחנת הרכבת הקלה בכיכר זקס בירושלים וגרם למותם של שלום אהרן בעדני הי"ד וקצין מג"ב ג'דעאן אסעד.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

התגלגלות פיגוע הדריסה בירושלים בשתי הזירות השונות, המרדף וחיסול המחבל שנס מרכבו

פרסומיו הובילו לתגובות רבות מצד אלפי העוקבים בפייסבוק של החשוד אשר חיזקו את אמירותיו, הביעו תמיכה וגררו פרסומי תמונות וקריקטורות המביעים תמיכה בדריסת ישראלים.

עוד עלה מהחקירה כי החשוד הפיץ בפייסבוק שלו איומים כנגד הנער בן ה-16 מנצרת שפרסם במהלך חודש יוני סרטון תמיכה בישראל וקריאה להשבת הנערים החטופים, ותיאר אותו כ'בוגד בעם הפלסטיני'.

מחמוד עסילה הודה בחקירתו בפרסומים האמורים אולם טען כי עשה זאת במסגרת 'חופש הביטוי' ורק הגיב לגידופים שהופנו כלפיו בפייסבוק.

בהמשך למדיניות המפכ"ל בכל הנוגע להחמרת האכיפה בעבירות הסתה וגזענות, הנחה מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, לנקוט ביד תקיפה כנגד כנגד כל חשוד המסית ומפרסם חומר פוגעני באמצעות הרשתות החברתיות, בציינו כי פוטנציאל המסוכנות של עבירות אלה הוא גבוה בכך שמעודדות מעשי נקם ואלימות.

מעצרו הוארך על ידי בית משפט השלום בירושלים, ומחר בשעה 12:00 יובא בפני בית משפט השלום לדיון נוסף בהארכת מעצרו.
טרור ערבי הסתה פיסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד