כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בהשתתפות רבנים, אישי ציבור ומנכ"ל מפעל הפיס

הוענקו הפרסים ותעודות ההוקרה לזוכי תחרות החיבורים של מפעל הפיס

מנכ"ל מפעל הפיס, מר בני דרייפוס, העניק את הפרסים לחמשת הזוכים הראשונים • באירוע נכחו הרבנים הגאונים חברי ועדת השיפוט: הגאון הרב מסעוד בן שמעון שליט"א, רבה של העיר בני ברק, הגאון הרב חיים פרץ ברמן שליט"א, מראשי ישיבת פוניבז' והגאון הרב בן ציון הכהן קוק שליט"א, ראש בית הוראה ירושלים# במרכז המעמד הוקרנה ברכתם של מרן ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א, העומד בראשות ועדת השיפוט והגאון הגדול רבי יצחק אזרחי שליט"א מראשי ישיבת מיר חבר ועדת השיפוט

הוענקו הפרסים ותעודות ההוקרה לזוכי תחרות החיבורים של מפעל הפיס
ארוע הענקת פרסים לזוכים במיזם החיבורים התורניים של מפעל הפיס צילום: אלחנן קוטלר

במעמד מכובד בהשתתפות רבנים, אישי ציבור, בכירי הנהלת מפעל הפיס והזוכים בעשרת המקומות הראשונים במיזם החיבורים 'וקנה לך חבר', העניק מנכ"ל מפעל הפיס, מר בני דרייפוס, את הפרסים לזוכים שחיבוריהם נבחרו במקומות הראשונים על ידי חברי ועדת השיפוט של המיזם.

מנכ"ל מפעל הפיס, מר בני דרייפוס, אמר: "כגוף משמעותי שפועל לקידום עולם התרבות והרוח בכל החברה הישראלית, מפעל הפיס רואה חשיבות עליונה בקיום המיזם הייחודי הזה שמעודד כתיבה תורנית ומאמרי הגות. אנחנו שמחים בפירות היצירה שרק הולכים ומשתבחים משנה לשנה ונמשיך לקיים את המיזם גם בשנים הבאות".

את האירוע פתח המנחה הרב צבי רענן יועץ חרדי למפעל הפיס אשר דיבר על חשיבות המיזם והזמין את מרכז המסלול החרדי, הרב ישעיהו קרליץ שליט"א שהביא את ברכתו של מרן ראש ישיבת פוניבז' וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א, העומד בראשות ועדת השיפוט, ושלח את ברכת קדשו למעמד. "הנני לחזק את ידכם על הזכות הגדולה להחזיק תורה בתפארתה של תלמידי חכמים מפוארים" אמר מרן ראש הישיבה שליט"א ובירך "תתברכו מן השמים בכל מעשי ידיכם הטובים בהצלחה רבה ובכל טוב סלה". לאחר מכן הוקרנה ברכתו של הגאון הגדול רבי יצחק אזרחי שליט"א מראשי ישיבת מיר שנבצר ממנו להגיע ושיגר את ברכתו מרחוק.

בהמשך עלו לדבר חברי ועדת השיפוט הגאון הרב מסעוד בן שמעון שליט"א רב העיר בני ברק, הגאון הרב חיים פרץ ברמן שליט"א מראשי ישיבת פוניבז' והגאון הרב בן ציון הכהן קוק שליט"א ראש בית הוראה ירושלים. הרבנים חיזקו את ידי השולחים ודיברו על חשיבות המיזם וברכו את הזוכים ובני משפחותיהם.

באירוע נהנו המשתתפים מכיבוד עשיר ומהודר של קייטרינג גרוסמן.

השנה עמד המיזם תחת הכותרת "בצדק תשפוט עמיתך" והכותבים נדרשו להעלות על הכתבו ברמה גבוהה בעומק העיון וההלכה את נושא תביעות נזיקין בדיני ממונות. הנושא שנבחר על ידי גדולי ישראל, הרבנים וראשי הישיבות המכהנים בוועדת השיפוט, הוא נושא רחב היקף אשר לו שורה ארוכה של נידונים הלכתיים וכן הסתעפויות למגוון נושאים בעולם ההלכה.

במקום הראשון בתחרות החיבורים האחת עשרה במסלול החרדי זכה הרב אברהם ישעיהו פישר מירושלים (בנו של הגאון הרב שלמה פישר זצ"ל), במלגה בסך 25,000 ₪, במקום השני זכה הרב בנימין בלזם מבית שמש במלגה בסך 20,000 ₪, במקום השלישי זכה הרב יצחק שעיו ממודיעין עלית במלגה בסך 15,000 ₪, במקום הרביעי זכה הרב יוסף דייטש מבית שמש במלגה על סך 10,000 ₪ ובמקום החמישי הרב חיים יוסף וויס מבית שמש במלגה בסך 5,000 ₪. חמשת הזוכים הנוספים: שלמה רוט, ברוך עוקשי, יעקב דהאן, דוד פנחס ואליהו ארנד זכו ב"כרטיספר" המקנה זכות רכישת ספרים ברשת ספרי "אור החיים" בסך 500 ₪.

יש לציין כי לצד התמיכה בעולם הרוח, מפעל הפיס ממשיך להשקיע משאבים רבים בבניית בתי ספר, מקוואות, מתנ"סים ופרויקטים רבים ומשמעותיים מאד למען רווחת הקהילה ותושבי הרשויות המקומיות.

מפעל הפיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד