כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"תוצאות אנושיות קשות"

האו"ם מזהיר את ישראל מגירוש אריתראים

האו"ם מזהיר את ישראל שגירוש המוני של מסתננים אריתראים הוא בלתי חוקי. האו"ם הודיע כי הוא מודאג לאחר עימותים בין פלגים אריתריאים בתל אביב, ומסר שהצעד לגירושם עלול "להפר את החוק הבינלאומי" ו"להביא לתוצאות אנושיות קשות"

האו"ם מזהיר את ישראל מגירוש אריתראים
מהומות האריתראים בתל אביב צילום: פלאש90

האו"ם הפציר בישראל להימנע מגירוש המוני של אריתראים בעקבות עימותים בסוף השבוע שבהם היו מעורבים מבקשי מקלט בתל אביב, והזהיר כי הדבר "יפר את החוק הבינלאומי" ועלול להיות "בעל השלכות אנושיות קשות".

סוכנות הפליטים של האו"ם מסרה כי היא "מודאגת מאוד" מהעימותים שפרצו בשבת כאשר הפגנה נגד אירוע ממשלת אריתריאה הפכה לאלימה ופצעה למעלה מ-200 בני אדם ביניהם שוטרים.

העימותים החלו כאשר מאות אריתראים אנטי-ממשלתיים הגיעו למנוע את קיום האירוע בתל אביב. האו"ם קורא לרגיעה ואיפוק, ולכל הצדדים להימנע "מנקיטת צעדים שעלולים להחמיר את המצב עוד יותר", נמסר מהאו"ם.

האו"ם הזהיר את ישראל מפני נקיטת צעדים רחבים נגד אריתראים במדינה. "כל החלטה שמשפיעה על כל מבקשי המקלט מאריתריאה יפגעו בחוק הבינלאומי", אמר.

ענישה קולקטיבית אסורה על פי החוק הבינלאומי, וכך גם החזרת אדם למדינה שבה הוא עלול לעמוד בפני עינויים.

מהאו"ם נמסר: "המצב באריתריאה, הנחשבת לאחת המדינות הסמכותיות בעולם, נשאר ללא שינוי, שליחת אנשים לשם עלולה לגרום לתוצאות אנושיות דרמטיות, הרוב המכריע של מבקשי המקלט החיים בישראל הם שלווים ושומרי חוק, האירועים ב-2 בספטמבר מצערים מאוד, ואינם משקפים את התנהגות הקהילה האריתראית הרחבה בישראל".

אריתראים מהומות האריתראים בתל אביב תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד