י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בגלל דאע"ש: מזכיר ההגנה האמריקני הייגל התפטר

הנשיא אובמה ביקש מהייגל לפרוש, לאחר שערך שורת פגישות במרכזן עמדה בעיקר המערכה האמריקנית מול דאע"ש

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

הניו יורק טיימס מדווח היום (ב') כי מזכיר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל הודיע על פרישה מתפקידו - פרישה ראשונה מהקבינט של הנשיא אובמה מאז שאיבדה המפלגה הדמוקרטית של הנשיא את בתי הקונגרס בבחירות אמצע הקדנציה.

על פי הדיווח, הנשיא אובמה צפוי להודיע על פרישתו של הייגל במהלך היום. אובמה ביקש מהייגל לפרוש בשבוע האחרון, לאחר שערך שורה של פגישות בנושא הביטחון הלאומי של ארה"ב. רק בשבוע שעבר, גורמים בארה"ב טענו כי צריך למצוא אסטרטגיה חדשה מול דאע"ש לאחר כישלון מתמשך של המערכה האווירית האמריקנית נגד הארגון.

בכירים בממשל אובמה אמרו לניו יורק טיימס כי אופי המערכה בדאע"ש מצריך אדם עם כישורים אחרים מאלו שיש להייגל. הייגל הוא הרפובליקני היחיד בקבינט של הנשיא אובמה, ומונה לתפקידו בפברואר 2013, זמן קצר לאחר השבעתו של אובמה לקדנציה שנייה.

עדיין לא ברור אם אובמה יודיע היום על מחליף למזכיר הפורש, והייגל מצידו כבר אמר שישאר בתפקידו עד שהנשיא ימצא מזכיר חדש. על פי החוק האמריקני, הסנאט אמור לאשר את המינוי של מזכיר ההגנה, ולכן המזכיר הבא לא יוכל להיכנס לתפקידו לפני שתיערך על כך הצבעה. בראש וועדת הכוחות המזוינים של הסנאט עומד הרפובליקני ג'ון מקיין, שיוביל את תהליך המינוי - ולכן אובמה יהיה חייב לבחור מועמד שיהיה מקובל על הרפובליקנים אחרת יהיה לו קשה להעביר את המינוי בגבעת הקפיטול.

מקורות אמריקניים אמרו ל-CNN שהנשיא והייגל דנו בהתפטרותו בשבועות האחרונים. למרות זאת, ההחלטה התקבלה בהפתעה בממשל ובמשרד ההגנה. להייגל יש ניסיון צבאי רב ממלחמת וייטנאם, והוא אף נפצע פעמיים בקרב.
אובמה פרישה שר ההגנה דאעש הייגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד