ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הלוחם משחזר

תחקיר הפיגוע בבקעת הירדן: הירי, המרדף והחיסול

שעות לאחר הפיגוע, צה"ל מפרסם את תחקיר האירוע המתגלגל בבקעת הירדן, שתחילה נחשד כפלילי בשל מאפייניו, אך הסתיים בחיסול המחבל במטעים הסמוכים | הלוחם שחיסל את המחבל שחזר את ההיתקלות

תחקיר הפיגוע בבקעת הירדן: הירי, המרדף והחיסול
לוחמי מתיל"ן צילום: דוברות המשטרה

מתחקור האירועים בבקעת הירדן עולה כי מחבל ביצע פיגוע ירי, מוקדם יותר היום (שלישי) כשירה לעבר מתחם 'מפגש ציפורה' בצומת ארגמן שבבקעה.

המחבל ירה שתי יריות לאוויר וירייה אחת לעבר מכולה. לא היו נפגעים באירוע, וכתוצאה מהירי נגרם נזק למכולה. תחילה היה חשד כי מדובר באירוע פלילי בשל מאפייניו הראשוניים, וכוחות הביטחון מחטיבת הבקעה והעמקים פתחו מיידית במרדף אחר המחבל.

במהלך הסריקות, פתח המחבל בירי לעבר כוחות של יחידת מתיל"ן של מג"ב, שהגיבו בירי וניטרלו אותו.

"במהלך הסריקות שבוצעו אחר האינדיקציה האחרונה של המחבל במטעים הותקלנו על ידי המחבל", מספר פקד מ', מפקד צוות במתיל"ן מג"ב איו"ש שפיקד על הכוח בהתקלות עם המחבל.

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק שיבח את הלוחמים: "פעלתם מעבר למצופה, הותקלתם על ידי מחבל בשטח, חתרתם למגע באומץ לב והשבתם מיד בירי שהביא לסיום מהיר של האירוע. עם ישראל מודה לכם על הפעילות הזו, אין ספק שהצלתם חיים ומנעתם מהמחבל להוציא אל הפועל עוד פיגועים כנגד אזרחים. אני גאה בכם על הנחישות".

הלוחמים בשטח. צילום: דובר צה"ל. 

כזכור מוקדם יותר, לוחם מג"ב נפצע באורח קל בפיגוע ירי שאירע אחר הצהריים (שלישי) בצומת ארגמן בבקעת הירדן. המחבל נוטרל בתום חילופי אש.

ממשמר הגבול נמסר כי לוחמי מתיל"ן של מג"ב איו"ש הותקלו במחבל בבקעת הירדן. במהלך סריקות, המחבל פתח בירי לעבר הלוחמים שהשיבו באש ונטרלו אותו. לוחם מג"ב נפצע באורח קל בחילופי האש.

בקעת הירדן פיגוע ירי חיסול מחבל תחקיר צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד