י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"לשים בצד את המחלוקות"

בניגוד ללוין: השרים שמתייצבים מאחורי נתניהו

ראש הממשלה מנסה לגייס תמיכה פנים ליכודית במתווה הנשיא. עד כה שלושה שרים הביעו תמיכה פומבית מול התנגדותו הנחרצת של שר המשפטים לוין שמכנה את המתווה "כניעה" | השרים הם יואב גלנט, ניר ברקת ואופיר אקוניס

בניגוד ללוין: השרים שמתייצבים מאחורי נתניהו
נתניהו במליאה עם השרים קיש וברקת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מול התנגדותם הנחרצת של שר המשפטים יריב לוין וקבוצת חברי כנסת בליכוד למתווה הנשיא החדש שלטעמם פירושו כניעה מוחלטת למחאה ולאופוזיציה, בלשכת ראש הממשלה פונים לבכירים בליכוד להביע תמיכה בעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו בעד הסכם הפשרה. עד כה התייצבו בפומבי רק שלושה שרים - יואב גלנט, ניר ברקת ואופיר אקוניס.

שר הכלכלה ניר ברקת פרסם הצהרה מצולמת שבה אמר: "אני מחזק את ראש הממשלה בנימין נתניהו ותומך במהלך של הסכמה רחבה בנושא החקיקה המשפטית. בפני מדינת ישראל אתגרים כבירים בביטחון, ביחסי החוץ ובכלכלה. בימים אלה כשאויבינו מביטים בנו נלחמים אחד בשני, עלינו לשים את המחלוקות בצד ולהגיע להסכמות רחבות בקרב עם ישראל".

לדבריו, "אחדות ישראל היא ערך עליון ורק אם נהיה מאוחדים ומלוכדים - נוכל לנצח ולהתמקד באתגרים הגדולים שלפנינו. הסכמות שיביאו לאחדות ישראל הן אינטרס לאומי עליון של מדינת ישראל והן לא כניעה - אלא אומץ לב".

שר הביטחון יואב גלנט הסתפק בציוץ ברשת X, טוויטר לשעבר: "אזרחי ישראל וצה״ל זקוקים ללכידות ולאחדות. זו העת לשים בצד את המחלוקות ולמצוא את המשותף והמאחד. ‏קורא לחבריי לכנסת להגיע לפשרה ומהר, למען מדינת ישראל ולמען ביטחון ישראל".

שר המדע אופיר אקוניס פרסם גם הוא הודעה ואמר: "ערב השנה החדשה נדרשת הסכמה לאומית רחבה. לח"כ בני גנץ שמציג עצמו כמנהיג מרכזי שחותר להסכמות, ישנה הזדמנות גדולה כעת להוכיח שהוא מעוניין בהסכמות אמיתיות ומעשיות. לכן, מצופה ממנו להיענות לקריאתו הפומבית של ראש הממשלה ולחזור לשיחות, כדי לגבש הסכמה רחבה, שרבים מאוד בעם - בארץ ובעולם - מצפים לה".

מאידך ח"כ בועז ביסמוט שנבחר בפריימריז על טיקט המקורב לנתניהו, כתב הערב: "הסכמה רחבה, לא הסכמה רחבה - הרכב הוועדה לבחירת שופטים צריך לשקף את הציבוריות הישראלית! על זה אסור להתפשר".

לעת עתה אין לנתניהו את הרוב להסכמה, שכן ששת האצבעות של 'עוצמה יהודית' ושמונה של 'הציונות הדתית' ועוד כמה מ'הליכוד' הצהירו שלא יסכימו להסכם כניעה בפני המחאה והאופוזיציה.

בנימין נתניהו יריב לוין יואב גלנט ניר ברקת הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד