י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יעדי הגיוס החרדי: כן בצה"ל - לא בשירות האזרחי

נתון מפתיע: מאז תחילת השנה התגייסו 800 חרדים לצה"ל, וצפויה עמידה ביעדי הגיוס • ירידה תלולה בהתנדבות לשירות האזרחי

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

בדיון מעקב של הוועדה המיוחדת לשוויון בנטל שהתקיים היום (ב') עלה כי החרדים אינם עומדים ביעדי הגיוס לשירות הלאומי אף שהינם עמודים ביעדי הגיוס לצה"ל.

על פי יו"ר הוועדה ח"כ איילת שקד, ברבעון הראשון לשנת הגיוס הנוכחית (החל מחודש יולי) ועד היום גויסו לצה"ל 800 חרדים מתוך 2300 שנדרשים בגיוס על פי היעדים הוגדרו על ידי הממשלה, במסגרת החוק החדש ל"שוויון בנטל". מתוכם כ-50 אחוז משרתים בשירות קרבי.

על פי המסתמן, בהתאם למספר המתגייסים החרדים לצה"ל עד כה, נראה כי עד סוף שנת הגיוס ניתן יהיה לעמוד ביעדי הגיוס שהוגדרו על ידי הממשלה.

לעומת זאת היקף הגיוס לשירות האזרחי ירד. על פי נתונים שהציג ראש הרשות לשירות אזרחי לאומי שר ג'רבי שלום, מתחילת שנת הגיוס התגייסו 299 חרדים למסגרות השונות של המנהלת, זאת בשעה שבשלב זה מספר המתגייסים היה אמור לעמוד על 500 חרדים.

לפיכך המנהלת לא צפויה לעמוד ביעדי הגיוס שהגדירה הממשלה (1800 חרדים) בסוף שנת הגיוס.

לטענת ראש הרשות, כבר בשלבים המוקדמים של חקיקת החוק לשוויון בנטל הוא התריע שלא ניתן יהיה לעמוד ביעדי הגיוס שהגדירה הממשלה. "אני לא יכול להבטיח שנעמוד ביעדי למרות כל המאמצים שאנחנו מבצעים. קיים קושי מהותי לעמוד ביעדים מאחר שישנן מגבלות שונות בחוק שלא מאפשרות לתת תמריצים מהותיים לגיוס, חברתיים תעסוקתיים או כלכליים. במצב הנוכחי חרדי מעדיף לדחות את השירות שלו במספר שנים ואז לקבל פטור".
חרדים שירות אזרחי גיוס צהל החל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד