ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
מבצע אומן

שר הדתות האוקראיני מרגיע: הסכם הויזות לא יבוטל לפני ראש השנה

ברקע חששם של אלפי חסידי ברסלב המתעתדים ליסוע לציון רבי נחמן בימי ראש השנה, שר הדתות האוקראיני התייחס לדיווחים על ביטול הסכם פטור מוויזה בין ישראל לאוקראינה, ואמר ליו"ר איחוד ברסלב כי הסכם הויזות לא יבוטל לפני ר"ה. בינתיים נמשכות ההכנות להגעת החסידים

שר הדתות האוקראיני מרגיע: הסכם הויזות לא יבוטל לפני ראש השנה
הרב נתן בן נון עם שר הדתות האוקראיני ויקטור ילנסקי צילום: איחוד ברסלב באומן

יו"ר איחוד ברסלב באומן הרב נתן בן נון נפגש אתמול בקייב עם שר הדתות האוקראיני מר ויקטור ילנסקי הממונה מטעם ממשלת אוקראינה על פרויקט ראש השנה תשפ"ד באומן.

במהלך הפגישה הבהיר שר הדתות ליו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון, כי עניין חידוש הויזות לישראלים אינו עומד כלל על הפרק מבחינת ראשי הממשל באוקראינה לפני ראש השנה הקרוב, ואין שום חשש סכנה כי הנוסעים לאומן לימי ראש השנה יחויבו באשרות כניסה לאוקראינה.

נציגי איחוד ברסלב מסרו: "שוב ושוב אנו רואים כיצד שיטת השמועות והפצת מידע שקרי נהיו חלק מההכנות וההיערכות לראש השנה ולצערנו אף בימי ראש השנה עצמם רח"ל הופץ בעבר מידע שגוי ושקרי, תוך גרימת הטעיה לכלל הציבור ובזמנים בהם יש קושי לברר ולאמת את נכונות הדברים".

"מכאן תצא הקריאה לכלל משתתפי הקיבוץ באומן, אנא הימנעו משיתוף פעולה בהפצת שמועות שאינן מבוססות ומידע כוזב. הדבר עלול להסב נזק רב וכבר היו דברים מעולם".

בתוך כך בימים אלו צוותים מקצועיים התקינו מחוללי חשמל (גנרטורים) נוספים ומערכות טכנולוגיות לגיבוי מערכת החשמל לעת חירום, זאת בנוסף למערכות הגיבוי שהותקנו בחורף האחרון בעיצומו של משבר החשמל החמור באוקראינה, שנגרם עקב פגיעה של תחנות הכוח ברחבי אוקראינה בגלל המלחמה.

התקנת אמצעי הגיבוי הנוספים למערכות החשמל של מתחמי ההתקבצות באומן נועדה לאפשר אספקת חשמל ותאורה סדירים לבאי ציון רבי נחמן מברסלב, הקלויז והמקוואות הגדולים באומן במשך כל ימי ההתקבצות הגדולים גם במקרה של תקלה או כשל לא צפוי.

בשבועות האחרונים התקיימו מפגשי תיאום עם נציגי הממשל במדינות החולקות גבול יבשת משותף עם אוקראינה בהם סוכם על הקמת מערך בקרה לצמצום העיכובים והעומסים בגבולות ככל הניתן.

בהמשך לתיאומים עם המדינות החולקות גבול יבשתי משותף עם אוקראינה, נקבע כי גם בצד האוקראיני יוקם מערך לתיאום ושיתוף פעולה מוקדם במטרה לצמצם את העומסים במעברי הגבול לקראת ראש השנה וכן בדרך חזור.

בין השאר, הוקם צוות לתיאום ושיתוף פעולה בין מחלקת הגבולות, יחידת המכס ושאר הגורמים המעורבים. התיאום יכלול תגבור צוותי הגבולות בזמני עומס. צוות התיאום יעודכן מראש על כמות הנוסעים ומספר האוטובוסים ורכבי הסעות המיועדים לעבור בגבול.

אומן מבצע אומן ברסלב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד