כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בפרשה הנרחבת: כתב אישום נגד "איש הקש"

כתב אישום הוגש כנגד איש קש בפרשה נרחבת של הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בסך מיליוני שקלים

בפרשה הנרחבת: כתב אישום נגד "איש הקש"
רואה חשבון צילום: FREEPIK

היחידה המשפטית במחוז מרכז ברשות המסים, הגישה לאחרונה כתב אישום המייחס לנאשם אחמד עזאם, תושב טייבה, עבירות מס חמורות שביצע לכאורה יחד עם עבד אל קאדר חאג' יחיא, שכנגדו הוגש כתב אישום נפרד בחודש דצמבר האחרון.

כתב האישום מייחס לנאשם, בעל עסק לאיסוף אשפה ופסולת, שלושה אישומים שונים. על פי עובדות כתב האישום, במהלך שנת 2018 ניכה הנאשם חשבוניות כוזבות על שם חברות שונות עליהן השתלט עבד אל קאדר חאג' יחיא על אף שלא הוגדר כבעליהן, זאת מבלי שבוצעו בפועל העסקאות נשוא החשבוניות. בנוסף, הגיש הנאשם דיווחים כוזבים למע"מ באופן שלא כלל בדיווחיו התקופתיים עסקאות שביצע , והמשיך בביצוע עסקאות ובהשתמטות מדיווח גם לאחר שתיקו במע"מ נסגר.

העבירות בוצעו יחד עם עבד אל קאדר חאג' יחיא, שהמשיך את פעילותו בחברות הרשומות על שמו, באמצעות עסקו של אחמד עזאם, תוך שעזאם משמש כאיש קש ופועל בהנחייתו של חאג' יחיא ומאפשר לו את ביצוע הפעילות העבריינית, זאת על מנת להתחמק מתשלום מס ולגרוף רווחים לכיס  תוך גרימת נזק משמעותי לקופת המדינה. סכום החשבוניות הפיקטיביות והדיווחים הכוזבים עומד על כ-15.6 מיליון ₪, וסך המס הכולל שהעלים הנאשם עומד על כ-2.2 מיליון ₪.

כתבי האישום הוגשו לבית משפט השלום בכפר סבא ע"י עו"ד עדי מויאל מהיחידה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים, בעקבות חקירה שניהלה יחידת חקירות מכס ומע"מ תל אביב.

כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד