א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"זכות גדולה במאמצי הסיוע הישראלי"

סבב שלישי של חיילים אוקראינים נמצאים בישראל לשיקום

משלחת אוקראינית נמצאת בישראל מזה כמה ימים לרגל לימוד בניית מערכות שיקום. בין המשתתפים, יועץ שר הפנים האוקראיני, יורי פסטרניאק, אשר מוביל את פרוייקט מערכות השיקום במדינה

סבב שלישי של חיילים אוקראינים נמצאים בישראל לשיקום
אחד מהחיילים האוקראינים שהגיעו לארץ צילום: משרד החוץ

משלחת אוקראינית נמצאת בישראל מזה כמה ימים להשתלמות בנושא מערכות שיקום. במשלחת חברים 24 אנשים ממספר משרדי ממשלה באוקראינה. 

המשלחת מתמקדת בלימוד קורס מש"ב בנושא בניית מערכות שיקום. בין המשתתפים, יועץ שר הפנים האוקראיני, יורי פסטרניאק, אשר מוביל את פרוייקט מערכות שיקום במדינה. מש"ב היא "סוכנות הסיוע הלאומית של ישראל" ממשרד החוץ.

מדובר בקורס יוקרתי לבכירים בן שבועיים, אשר במסגרתו המשלחת תלמד את הפרקטיקות הנהוגות בישראל לבניית מערכת שיקום הוליסטי הכוללת שיקום פיזי ונפשי, שיקום במשפחה, בתעסוקה ועוד. תכני הקורס כוללים ביקורים והרצאות מאת מומחים בבתי חולים בארץ, מרכז הטראומה הישראלי, בית הלוחם, מרכז לשיקום חיילים במשרד הביטחון ועוד.

ארוע מיוחד התקיים בבית לוינשטיין: במסגרת הקורס, המשלחת מקבלת הכשרה מקצועית בבית לוינשטיין. בעת הביקור, תפגוש המשלחת בשני משוקמים מאוקראינה שהגיעו לישראל לאחרונה. מדובר בסבב שלישי של חיילים אוקראינים שמגיעים לשיקום בבית לוינשטיין. זהו המפגש הראשון בין בכירי ממשל אוקראיני עם אוקראינים בישראל.

יועץ שר הפנים, יורי פסטרניאק הביע את הערכתו הרבה למש"ב על סיוע מתמשך והדגיש את ערכן הרב של ההכשרות בישראל. הוסיף כי מטרת המשלחת היא ליישם את הנלמד בישראל לבניית מערכת שיקום מודרנית אשר תאפשר לאוקראינה להתמודד עם פצועי המלחמה הרבים. ראשת מש"ב, השגרירה עינת שלאין, אמרה בטקס כי מש"ב רואה זכות גדולה להמשיך ולמלא תפקיד משמעותי במאמצי הסיוע הישראלי לאוקראינה. בכירותה של הקבוצה מעידה על החשיבות שאוקראינה מייחסת לתחום שיקום הפצועים ועל כן מש"ב מתמקדת בתחום ההכשרות ובניית היכולות כמרכיב מהותי בחבילת הסיוע הישראלי לאוקראינה, לבקשתם.

מלחמת אוקראינה רוסיה אוקראינה חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד